عضو انجمن اقتصاددانان ایران پیش‌بینی کرد:

رونمایی موج اصلی چک‌های برگشتی ناشی از کرونا در ماه‎های اردیبهشت و خرداد

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به رشد چک‌های برگشتی ناشی از کرونا در سیستم بانکی کشور، گفت: به نظر می‌رسد موج‌های اصلی چک‌های برگشتی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد پدیدار خواهند شد.

به گزارش یزدی نیوز«عباس علوی راد» اظهار کرد: انتشار آمار چکهای مبادله‌ای اسفندماه ۱۳۹۸ کشور از سوی بانک مرکزی، نشانه‌هایی از شروع موج چکهای برگشتی در سیستم بانکی کشور است.

 
وی در این خصوص افزود: در اسفندماه ۹۸، در کل کشور بالغ‌ بر ۱۰۳۶ هزار فقره چک به ارزش حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.
 
علوی راد تصریح کرد: مقایسه آمار چکهای برگشتی بهمن‌ماه و اسفندماه سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که در اسفندماه چکهای نامبرده از لحاظ تعداد و مبلغ به ترتیب ۲.۴۴ و ۹.۵۱ درصد افزایش داشته است.
 
وی تأکید کرد: از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد در کل کشور از نظر تعداد، ۹۷ درصد و از نظر ارزش ۹۱.۵ درصد از کل چکهای برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.
 
این دانشیار اقتصاد در پایان نیز اضافه کرد: به نظر می‌رسد موج‌های اصلی چکهای برگشتی ناشی از شیوع کرونا ویروس در کشور در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹ رخ خواهد داد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..