مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد:

یک میلیارد ریال در دومین جشن گلریزان مجازی یزد جمع آوری شد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از جمع آوری یک میلیارد و ۳۰ میلیون ریال در دومین جشن گلریزان مجازی استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز اسلام افشون در جشن گلریزان مجازی که به صورت ویدئوی زنده از یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی جامعه تصمیم بر این شد تا جشن‌های گلریزان را به صورت مجازی و از طریق صفحات اجتماعی پر طرفدار استانی و هنرمندان برگزار کنیم.

 
وی عنوان کرد: در اولین جشن گلریزان که در چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد، بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جمع آوری شد و خیران و نیکوکاران استقبال خوبی از این جشن‌ها به عمل آوردند.
 
افشون با اشاره به اینکه تعداد زیادی از زندانیان جرایم مالی غیرعمد را زندانیان دیه تشکیل می‌دهند، افزود: این افراد بر اثر وارد آوردن جراحات غیرعمدی به دنبال تصادف در زندان گرفتار شده اند زیرا شرایطی داشته اند که بیمه خسارات آنها را متقبل نشده است.
 
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از چنین شرایطی ضروری است به مواردی همچون داشتن گواهی نامه و نگذاشتن وسیله نقلیه در اختیار فرزندان و افرادی که گواهی نامه ندارند، بیمه کردن وسیله نقلیه نزد یکی از شرکت‌های معتبر بیمه، استفاده از وسیله نقلیه با رعایت نکات ایمنی و کسب اطمینان لازم از سالم بودن وسیله نقلیه و عدم استفاده از آن در صورت بروز خرابی یا نا سالم بودن آن، ضروری است.
 
افشون در مورد زندانی‌های مهریه نیز بیان کرد: مهریه در سنت حسنه نبوی و فقه جعفری به عنوان صداق یاد شده اما امروز با تعابیری از مهریه یاد می‌شود که در نهایت بی توجهی به این موضوع، منجر به زندانی شدن جوانان بسیاری به دنبال عدم توانایی در پرداخت مهریه شده است.
 
وی تاکید کرد: مبلغ مهریه باید به گونه‌ای باشد که در توان پرداخت زوج باشد لذا مهریه‌های سنگین به خودی خود پشتوانه امنی برای زندگی مشترک نیست، پس برای اینکه بتوانیم از این مهریه‌های سنگین پیشگیری کنیم ازدواج‌ها باید بر پایه عشق و علاقه و همچنین تحقیق و بررسی از اخلاق و روحیات یکدیگر و وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یکدیگر باشد.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، مباحثی همچون نفقه، حوادث کارگاهی و چک‌های غیرکلاهبرداری را نیز از مواردی برشمرد که تعدادی از افراد را راهی زندان کرده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..