بیکاری و واردات بی رویه جزو منکرات امروز جامعه است

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری و واردات بی رویه جزو منکرات امروز جامعه است، گفت: رفع مشکلات اقتصادی نیازمند همدلی و تلاش مضاعف عمومی است.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله سید کاظم مدرسی اظهار داشت: یکی از جلوه‌های بسیار خوب مردم ایران، در طول تاریخ، همدلی بوده اظهار داشت: ما علاوه بر همزبانی، در بسیاری از عرصه‌ها همدلی را دیدیم و این همان چیزی است که توانسته مشکلات را در بسیاری از مواقع از سر راه مردم بردارد.

 
وی تصریح کرد: البته همزبانی و همدلی نیاز به یک تلاش مضاعف نیاز دارد و در روایات اسلامی هم نسبت به این همدلی عنایت ویژه‌ای شده است.
 
نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد تصریح کرد: در نامه‌ای که حضرت ولی عصر(عج) طبق نقلی به شیخ مفید می‌نویسند، بعد از ارائه سفارش‌های لازم که به شیعیان ارائه می‌دهند، به یک مطلب بسیار مهمی اشاره می‌کنند و آن اینکه چون در بین شیعیان ما همدلی وجود ندارد، ما در بین آنها نیستیم.
 
مدرسی با بیان اینکه این نامه نشان می‌دهد که حضرت دلیل غیبتشان را نبود همدلی معرفی می‌کنند گفت: ایشان می‌فرمایند اگر شیعیان ما الفت، وحدت و همدلی را در راستای پیمانی که با ما بسته بودند، اجرا می‌کردند، هرگز ما وجودمان را تاخیر نمی‌انداختیم.
 
وی با بیان اینکه ما باید در همه عرصه‌ها همدلی را داشته باشیم گفت: در موضوعات خیر و خوبی همدلی بسیار خوبی با همدیگر داریم به عنوان نمونه الان در جریان کرونا همدلی بسیار خوبی به همراه تلاش بالا در بین ما وجود دارد و هر شهرستان و استانی که همدلی بشتری و تلاش مضاعف‌تری داشته، مشکلاتش کمتر شده است.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در مقابل ما برای مبارزه با منکرات همدلی خوبی با یکدیگر نداریم و اگر این همدلی خوب وجود داشت امروز بسیاری از مشکلات جامعه کمتر بود.
 
مدرسی یکی از مشکلات امروز جامعه را بحران بیکاری دانست و گفت: در این عرصه می توان با نمونه همین همدلی و تلاش مضاعفی که در حوزه مبارزه با کرونا مشاهده کردیم، مشکلات بسیاری از افراد را در حوزه اشتغال رفع کنیم.
 
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات بحران واردات بی‌رویه است که البته امروزه مقداری جلوی آن گرفته شده و باید سعی کنیم به صورت کامل جلوی این بلای خانمان‌سوز گرفته شود.
 
نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه پرداخت‌های غیرمتعارف، فساد اداری و بروکراسی نامناسب می‌تواند لطمه سنگینی بر همدلی عمومی مردم بزند تصریح کرد: امروزه متاسفانه رکود سنگینی بر بازار حاکم است و با شیوع کرونا این رکود به میزان بیشتری گسترش پیدا کرده است.
 
وی با بیان اینکه وادادگی در برابر دشمن، ولنگاری دینی و فرهنگی، اشرافی‌گری، برتربینی خود نسبت به دیگران، گرانی ناشی از بی برنامگی دولت از جمله گرانی شکر و کالاهایی که مستقیما از طرف دولت عرضه می‌شود همه و همه جزو مشکلاتی است که امروزه گریبان‌گیر جامعه شده خاطرنشان کرد: تمام این موارد جزو منکراتی است که با همدلی می‌توان رفع کرد همانطوری که بی‌توجهی به نیازمندان مردم محروم یکی از منکرات است که با همدلی عمومی از بین رفت.
 
مدرسی خاطرنشان کرد: دولت باید نسبت به آب و برق محرومین و ضربه دیدگان از این جریان باید همدل و همراه باشد و زمینه‌ای فراهم کند که حداقل بخشی از مشکلات مردم در این عرصه برطرف شود.
 
رئیس حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه استان یزد افزود: تمام مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد به وسیله همدلی‌ها می‌تواند رفع شود و امیدواریم که در این ماه مبارک رمضان همدلی‌ها دوباره بیشتر شود و پرتو آن در تلاش مضاعف ما نشان داده شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..