طبخ و توزیع روزانه ۲۰۰ پرس غذا بین نیازمندان بهابادی

رییس کمیته امداد بهاباد : روزانه ۲۰۰ پرس غذای گرم در قالب رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بین نیازمندان این شهرستان توزیع می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز باقری با بیان اینکه مددجویان زیر حمایت این نهاد و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا از غذای گرم در ایام ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند، گفت: روزانه ۲۰۰ پرس غذای گرم در قالب رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بین نیازمندان (اطعام مهدوی) طبخ و توزیع می‌شود.طبخ و توزیع روزانه ۲۰۰ پرس غذا برای نیازمندان بهابادی

وی افزود: در این آشپزخانه با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص راه‌اندازی «رزمایش گسترده مواسات و همدلی» و اجرای پویش ملی بخشش ایرانیان و طرح هم‌ سفره در طول ماه مبارک رمضان برای محرومان غذای گرم طبخ می‌شود.
رییس کمیته امداد با اشاره به اهمیت ترویج سنت حسنه اطعام نیازمندان، افزود : غذا با کمک افراد نیک‌اندیش، سازمان‌ها و اداره‌های همسو با این نهاد برای خانوار‌های نیازمند تهیه می‌شود و ناظران نهاد‌های بهداشتی بر اساس دستور العمل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا بر روند طبخ و توزیع غذا نظارت دارند.
وی تأکید کرد: دفاتر کمیته امداد آماده دریافت کمک‌های مردمی برای اطعام نیازمندان بهابادی است و امید است خیران همچون همیشه یاور این نهاد در اجرای این طرح مردمی باشند.
باقری تصریح کرد: خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۰۴۴۷ و ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۷۹۴ واریز و یا از طریق کد دستوری#۰۳۵۸*۸۸۷۷* تلفن همراه به صورت غیر حضوری پرداخت کنند.
وی در ادامه به اجرای طرح هم‌سفره در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح هم‌سفره به‌منظور تأمین نیاز غذایی کودکان کمتر از پنج سال مبتلا به سوءتغذیه و افزایش شاخص سلامت در جامعه، به همت کمیته امداد اجرا می‌شود.
رییس کمیته امداد شهرستان بهاباد افزود: کودکان دارای سوءتغذیه از سوی مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد به کمیته امداد معرفی شدند و پس از یک دوره ۶ ماهه درمان، دوباره مورد پایش و کنترل مرکز بهداشت قرار می‌گیرند تا در صورت بهبودی کامل از چرخه حمایتی خارج و افراد دیگری جایگزین آن‌ها شوند.
وی ادامه داد: سرانه مبلغ پرداختی ماهانه هر کودک ۱۰۰ هزار تومان است که با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد این نهاد می‌توانند سبد غذایی خود را دریافت کنند
باقری گفت: خیران می‌توانند در قالب طرح هم‌سفره از طریق پرتال هم‌سفره به آدرس hamsofreh.ir و انتخاب استان موردنظر و یا شماره‌گیری تلفن گویای ۱۸۱۱ در تأمین نیاز غذایی و تهیه سبد غذایی کودکان نیازمند مبتلابه سوءتغذیه کمک کنند.
هم‌اکنون ۸۷۱ خانوار شامل ۱۸۹۶ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد بهاباد استفاده می‌کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..