برداشت محصول انجیر از باغات مهریز

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی مهریز از آغاز برداشت محصول انجیر از سطح باغات این شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزکامیار رسولی  در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۴۰ هکتار از باغات بخش مرکزی و حومه این شهر به کشت محصول انجیر اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: برداشت این محصول همه ساله از نیمه دوم تیرماه آغاز و به مدت حدود سه ماه ادامه دارد که بعضا مدت آن افزایش می یابد .

مدیر جهاد کشاورزی مهریز مهمترین مناطق تولید محصول انجیر مهریز را دهستان بهادران، خورمیزات، بغداد آباد و حومه شهر و ارقام برداشتی را شامل فلفلی، سبز، تفتی، محلاتی، عمادی و سیاه ذکر کرد.

رسولی تعداد بهره برداران محصول یاد شده را در سطح شهرستان مهریز حدود ۶۰۰ خانوار ذکر کرد.

وی ، سرمازدگی، خشکسالی، بروز آفات، مخلوط بودن باغات انجیر با سایر درختان، نبود بازار مناسب فروش، نوسان قیمت، بالا بودن هزینه برداشت، بالا بودن قیمت نهادهای کشاورزی و عدم وجود صنایع تبدیلی را منطقه را از مهمترین مشکلات این بخش ذکر کرد.

این مسوول ، ارائه توصیه های فنی، تشکیل دوره های آموزشی، معرفی کشاورزان برای دریافت تسهیلات دولتی و توزیع برخی نهادهای کشاورزی را از مهمترین خدمات این مدیریت به کشاورزان شهرستان بیان کرد.

رسولی مجموع سطح زیرکشت اراضی کشاورزی شهرستان مهریز را ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار ذکر کرد که از میزان ۵۰۰ هکتار آن سطح باغات است.

بخش نظردهی بسته شده است..