امام جمعه یزد:

شهیدمطهری در دانشگاه‌ها نهضت دینی برپا کرد/لزوم مطالعه آثار مطهری

امام جمعه یزد گفت: زمانی که حتی نماز در دانشگاه ها با ترس اقامه می شد، شهید مطهری یک نهضت دینی در دانشگاه ها برپا کرد و به واقع می توان از او به عنوان یک رکن مهم در معرفی دین یاد کرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مربیان عقیدتی سپاه الغدیر یزد با اشاره به سالروز شهادت استان شهید آیت‌الله مطهری اظهار داشت: شهید مطهری با تلاش‌ها و زحمت‌های شبانه‌روزی و جدیت خود، رکن بزرگی در معرفی اسلام به و یک مجاهد و مبارز در برابر افرادی که عقاید باطل را ترویج می‌کردند؛ بود.

 
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) تنها در ارتباط با شهید مطهری فرمودند که تمام کتاب‌های ایشان مورد تأیید و قابل استفاده است، افزود: این تعبیر بسیار مهم و بزرگی است چرا که حضرت امام مقید بودند تمام کتاب‌ها را بخوانند و در آن دقت کنند.
 
ناصری ادامه داد: زمانی که در نجف بودیم، هر کتابی که از شهید مطهری می‌آمد، امام مطالعه و آن را تأیید می‌کردند و هیچ کتابی نبود که ایشان از شهید مطهری نخوانده باشند.
 
وی افزود: مرحوم شهید مطهری دارای استعداد سرشار، قدرت حافظه بالا و عشق به خدا بود و از نظر عرفان و عشق به اهل بیت (ع) و علاقه به امام خمینی (ره) بی‌نظیر بود تا جایی که شهید مطهری می‌توانست در قم بماند و به مدارج بسیار بالاتر برسد اما او همه عناوین و القاب را رها کرد و در دورانی که مارکسیست‌ها، کمونیست‌ها، رژیم طاغوت و آمریکایی‌ها در حال خراب کردن عقاید مردم بودند به تهران آمد.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: این وضعیت سبب شده بود که مذهبی‌ها در دانشگاه هم کم بودند و هم جرأت عبادت نداشتند و حتی نماز خواندن برای آنها در دانشگاه با ترس و وحشت همراه بود و واقعاً دین و مذهب در جامعه ما بسیار ضعیف و مورد ظلم قرار گرفته بود اما در این شرایط شهید مطهری یک نهضت دینی در دانشگاه‌ها ایجاد کرد و اگر ایشان نبود، بسیاری از دانشجویان و جوانان ما در سرگردانی به سر می‌بردند.
 
وی ادامه داد: شهید مطهری پاسخگو و جوابگوی عقاید منحرف بود و دوران شکوفایی مسائل اسلامی و زدودن قدرت پوشالی کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها و توطئه‌های شاه و صهیونیست‌ها و زمانی که انقلاب پایه‌های علمی خود را استوار کرد، دوران شهید مطهری بود و همین موضوع هم سبب شد که انقلاب اسلامی یک پایه و اساس علمی و قوی پیدا کند و جوانان برای انقلاب و ایثار و فداکاری در راه اسلام و انقلاب آماده شوند.
 
ناصری بیان کرد: شهید مطهری هرجا می‌رفت زی‌طلبگی خود را حفظ می‌کرد و با لباس ساده طلبگی خودش همه جا حضور پیدا می‌کرد و سعی می‌کرد همیشه این روحیه را حفظ کند.
 
وی با تاکید بر اینکه این شهید والامقام همیشه بسیار دقیق حرف می‌زد، گفت: یکی از درس‌هایی که باید از شهید مطهری بگیریم این است که این شهید بزرگوار در تمام کارها و آثار خود از تفکر و تعقل بهترین بهره را می‌برد.
 
امام جمعه یزد افزود: سپاه هم باید از نظر الگو و روش اخلاقی، ساده زیستی، صداقت و اخلاص شهید مطهری را در کار خود همیشه داشته باشد و تحقیق، تفکر، تعقل، تدین و تدبر را در تمام کارهای خود وارد کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: شهید مطهری از کسانی بود که در مبحث ولایت حرف‌های بسیار جالبی دارد و در ارتباط با مستدل کردن استدلال‌های قوی حرف‌های مهمی مطرح کرده است.
 
ناصری ادامه داد: اگر می‌خواهیم در مسیر شهید مطهری قرار بگیریم، باید سه اصل، تفکر، تعقل و تدین را در تمام کارهای خود داشته باشیم و در اخلاق و دین‌مداری خودمان صادق باشیم و عشق به خدا وجود ما را فرا بگیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مطالعه کتاب‌های شهید مطهری باید به صورت رتبه‌بندی در درس‌های عقیدتی سپاه به صورت ویژه دیده شود؛ این کتاب‌ها و آثار بسیار عالی و پرمحتوا هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..