خودکفایی در ماشین‌آلات صنعتی یکی از مهمترین ابعاد جهش تولید است

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه حمایت از نخبگان زمینه تحقق شعار سال را فراهم می‌کند، گفت: خودکفایی در ماشین آلات صنعتی یکی از مهمترین ابعاد جهش تولید است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در دیدار با مدیران برق منطقه‌ای استان یزد با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع دانش‌بنیان در راستای دستیابی به تکنولوژی‌های نوین در صنعت برق اظهار داشت: دستیابی به این تکنولوژی‌ها به ویژه در حوزه انرژی‌های خورشیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 
وی ادامه داد: متاسفانه در برخی از صنایع اعتماد و باور به استعدادها و توانمندی نیروهای نخبه داخل کشور وجود ندارد و تنها به فکر تامین نیاز صنایع از خارج کشور هستند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت رعایت مسائل زیست‌محیطی از سوی کارخانه‌ها برای جلوگیری از آلوده شدن هوا گفت: در بازدید از کارخانه‌های مختلف، از مدیران سئوال کردم که آیا واقعا توان ساخت این فیلترها در داخل کشور نیست؛ همه در این بازدیدها متقاعد شده بودند که اگر حمایت از نخبگان ایرانی صورت پذیرد تمام این تکنولوژی‌ها دست یافتنی است.
 
ناصری یزدی تاکید کرد: اینطور نیست که فکر کنیم استعداد خارجی‌ها از نیروهای ایرانی بیشتر است، باید بلند شویم و با اقدامی جهادی در تمام عرصه‌ها تلاش کنیم که وابستگی خود به کشورهای خارجی را قطع کنیم.
 
امام جمعه یزد به شعار امسال اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین عرصه‌های جهش تولید که باید به آن توجه صورت پذیرد، وارد شدن به عرصه تولید ماشین آلات و خودکفایی در این عرصه است.
 
 
وی افزود: اگر قرار باشد کارخانه‌ها محصولات تولیدی خود را افزایش دهند یک موضوعی است که از اهمیت بالایی برخوردار است ولی وقتی ماشین آلات این تولید به خارج وابسته باشد، با کمترین فشاری به مشکل می‌خوریم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: برای اینکه بتوانیم اقتصاد خود را در برابر تکانه‌ها و فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها به خوبی مدیریت کنیم و قدرت کافی را در حوزه‌های اقتصادی داشته باشیم، باید سعی کنیم در تمام این عرصه‌ها به خودکفایی و استقلال دست پیدا کنیم.
 
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: افرادی که به عنوان متصدیان دستگاه‌های تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کنند نباید صرفا به این فکر کنند که دستگاه را روشن و خاموش کرده و مطابق با دفترچه راهنمای آن کار کنند، مهندسین باید سعی کنند بفهمند این دستگاه چگونه ساخته شده و به چه روشی فعالیت می‌کند تا بتوانند آن را و حتی بهتر از آن را خودشان بسازند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..