ناحیه صنعتی بافق ظرفیت ها و مشکلات

ناحیه صنعتی بافق در فاصله پنج کیلو متری شهر بافق در حاشیه روستای مبارکه قرار دارد که چنانچه زیرساخت ها آن تامین و مشکلات موجود برطرف شود ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزتعداد ۵۷ واحد تولیدی تولیدی صنعتی در این ناحیه وجود دارد که از این تعداد ۳۰ واحد فعال،۱۷ واحد غیر فعال و ۱۰ واحد در حال ساخت است.

مسوول ناحیه صنعتی بافق به خبرنگار ایرنا گفت : افزون بر ۱۰ میلیارد ریال امسال صرف هزینه های زیر بنایی این ناحیه شده است.

مجید شریعتمداری افزود : ساخت دو منبع زمینی آب باظرفیت یکهزار متر مکعب، ایجاد شبکه گازرسانی ، بازسازی آب شور ناحیه و احداث شبکه تلفن ثابت از جمله زیر ساخت هایی است که در این ناحیه صنعتی انجام شده است.

وی ، توسعه و آبادانی ناحیه صنعتی بافق را خواستار شد و اظهار کرد : طرح ساخت و تکمیل راه ورودی این ناحیه با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال توسط فرمانداری و شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در حال اجرا است.

مسوول ناحیه صنعتی بافق با بیان این که هم اکنون دو لیتر در ثانیه آب برای این ناحیه تامین می شود ، خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد کارگاه های فعال نیاز آبی ما حداقل سه لیتر در ثانیه است که امید واریم مسوولان به آن توجه و مشکل موجود را بر طرف کنند.

شریعتمداری ، تقویت شبکه برق رسانی را از مشکل اصلی ناحیه صنعتی بافق بر شمرد و گفت: قرار بود با نصب ترانس و ترمیم سیم های شبکه، نسبت به تقویت برق این ناحیه اقدام شود لیکن علیرغم وعده های داده شده هنوز هیچگونه اقدام عملی صورت نگرفته است.

این مسوول با بیان اینکه شبکه برق موجود پاسخگوی واحد های صنعتی این منطقه نیست افزود: عدم امکان دریافت امتیاز برق سبب تعطیلی برخی از کارگاهها در این ناحیه صنعتی و تولیدی شده است.

شریعتمداری، تکمیل زیر ساخت های مناسب و تامین نقدینگی را موجب رونق ناحیه صنعتی خواند و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و رشد سرمایه گذاری در این ناحیه موجب افزایش میزان تولید و بالا بردن نرخ اشتغال در شهرستان بافق خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو کارگاه مربوط به راه آهن بالغ بر ۳۰۰ نفر اشتغالزایی دارد ، افزود: حدود ۲۰ نیروی دیگر در بقیه واحد ها به کار اشتغال دارند که تا ۱۰۰ نیرو قابل افزایش است.

شریعتمداری ، تعداد واحد تولیدی صنعتی در این ناحیه را ۵۷ واحد اعلام و خاطر نشان کرد: از این تعداد ۳۰ واحد فعال،۱۷ واحد غیر فعال و ۱۰ واحد در حال ساخت و مابقی هم بدلیل کمبود اعتبار راکد مانده که در صورت عدم تکمیل، زمین و امتیاز آنها پس گرفته خواهد شد.

این مسوول ، کمبود زمین برای واگذاری به متقاضیان جدید را از دیگر مشکلات این ناحیه خواند و اضافه کرد : در این مورد با شهرک صنعتی استان یزد مکاتبه شده و پیشنهاد کردیم یک ناحیه جدید در زمینهای روبروی دانشگاه آزاد بافق احداث شود.

ناحیه صنعتی بافق در فاصله پنج کیلو متری شهر بافق در حاشیه روستای مبارکه قرار دارد که چنانچه زیرساخت ها آن تامین و مشکلات موجود برطرف شود ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد.

بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلو متری یزد قرار دارد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..