مصوبه دولت در خصوص اصناف متضرر از کرونا اصلاح شود / اصناف خواستار بخشش مالیات سال‌های ۹۸ و ۹۹ هستند

رئیس اتاق اصناف استان یزد با بیان اینکه مصوبه دولت در خصوص اصناف متضرر از کرونا اصلاح شود، گفت: اصناف خواستار بخشش مالیات سال‌های ۹۸ و ۹۹ هستند.

به گزارش یزدی نیوز حسنی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: پیش از صدور دستورالعمل‌های کشوری، بسیاری از اصناف اقدام به کاهش فعالیت‌های خود کردند و از ۲۳ اسفند هم که به صورت رسمی بسیاری از واحدها برای ریشه کن کردن کرونا تعطیل شد.

 
وی با تاکید بر اینکه اصناف در این ایام با مشکلات بسیار زیادی روبرو شدند گفت: عدم فروش اجناس خریداری شده برای شب عید یکی از مشکلاتی است که در این ایام گریبان بسیاری از صنوف را گرفت.
 
رئیس اتاق اصناف استان یزد خاطرنشان کرد: عدم فروش سبب شده که اصناف نتوانند منابع مالی لازم برای پاس کردن چک‌های خود را به وجود آورند و بانکها الان اقدام به برگشت زدن چک‌ها می‌کنند.
 
حسنی تصریح کرد: اصناف بسیاری در سال‌های قبل هیچ چک برگشتی نداشتند ولی الان به دلیل شرایط پیش آمده چکشان برگشت شده و حسابشان با مشکل مواجه شده است.
 
 
 
وی خاطرنشان کرد: اصناف همیشه در بحران‌های مختلف به دولت کمک می‌کردند و انتظار داریم که در این شرایط فعلی دولت کمک ویژه‌ای به اصناف داشته باشد.
 
رئیس اتاق اصناف استان یزد تصریح کرد: در بحث کرونا بیشتر اصناف متضرر شده‌اند در حالی که دولت تنها ۱۰ رسته صنوف را متضرر دانسته است.
 
حسنی با بیان اینکه دسته دیگر صنوف نه تنها نتوانستند اجناس خود را به فروش برسانند بلکه مواد خریداری شده آنها هم خراب شده گفت: متضرر شدن رستوران‌ها، قنادی‌ها و گلفروش‌ها و آجیل فروشان در این دسته است.
 
وی گفت: از دولت درخواست داریم که مالیات اصناف در سال ۹۸ و ۹۹ را به صورت کامل ببخشد و الان زمانی نیست که معافیت‌های مالیاتی بتواند مشکل ما را برطرف کند.
 
رئیس اتاق اصناف استان یزد ادامه داد:  موضوع دیگری هم که الان اصناف با آن روبرو هستند، بیکاری است که گریبان گیر شاگردان و کارگران آنها شده و باید برای آن هم تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..