هیچ دستگاه دولتی در یزد حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد

استاندار یزد با بیان اینکه تمام راه‌ها برای فعالیت بخش خصوصی در یزد باید فراهم شود گفت: هیچ دستگاه دولتی در یزد حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد.

به گزارش یزدی نیوز، محمدعلی طالبی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: یکی از اقشاری که بیشترین نقش را در مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ایران داشتند و همیشه پیشتاز بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه بودند اصناف هستند.

 
وی با بیان اینکه نمونه عینی این همکاری و مشارکت را ما در بحث کرونا دیدیدم گفت: روزی که بحث اعمال محدودیت در استان صورت گرفت، با وجودی که در هیچ جای کشور چنین محدودیتی اعمال نشده بود، صنوف همکاری لازم را با ستاد انجام دادند.
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: واقعا اصناف ایثاگرانه همراهی کردند و در مراحل بعدی هم که مصوبات کشوری در این حوزه داشتیم هم اصناف بسیار خوب عمل کردند و اصلا مشکلی پیش نیامد.
 
طالبی ادامه داد: وقتی که این فعالیت خوب را در اصناف دیدیم، هرچه که کمک می‌توانستیم انجام دهیم را صورت دادیم و به خاطر اطمینانی که داشتیم اجازه دادیم که بازارها در استان بازگشایی شوند.
 
 
وی با تاکید بر اینکه ما باید گردشگری را در بازار و اقتصادمان ایجاد کنیم ادامه داد: این اقدام باید با هر مکانیزمی که می‌توانیم انجام دهیم اجرا شود و همه تلاشمان برای ایجاد این رونق به شکل بسیار خوب انجام دهیم.
 
استاندار یزد تصریح کرد: اعتقاد دارم اتفاقاتی که در دو سه ماه گذشته افتاد را با رونق بازار می‌توانیم برطرف کنیم و بازار و اصناف و فعالیت‌های صنفی ما در کل کشور نمونه باشد.
 
طالبی گفت: بعضی اصناف در این تصویب نامه دیده نشدند و اعتراض اتاق اصناف به جاست و برای اصلاح آن نامه درخواست رسمی به معاون اول رئیس جمهور ارسال می‌کنیم.
 
وی گفت: در بحث مالیات و معافیت‌های مالیاتی هم مکاتباتی را با تهران انجام می‌دهیم تا بتوانیم حمایتی در راستای رفع مشکلات و ایجاد رونق در فعالیت اصناف انجام دهیم.
 
استاندار یزد با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا فروش اینترنتی می‌توانست خیلی از نیازهای مردم را برطرف کند گفت: اینکه اتاق اصناف پیشقدم این موضوع شده خیلی ارزشمند است و از آن حمایت می‌کنیم.
 
طالبی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاه دولتی در استان یزد حق رقابت با بخش خصوصی را ندارد و بخش دولتی باید تنها تسهیل‌گر فعالیت بخش خصوصی باشد.
 
 
منبع:خیرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..