مشارکت ۳۴ هزار بانوی یزدی در ۸ طرح ملی ورزشی استان

مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: با رویکرد توسعه ورزش همگانی و ترغیب بانوان استان یزد به ورزش کردن ، ۸ طرح ملی با مشارکت بیش از ۳۴ هزار نفر از بانوان در سال ۹۸ در استان اجرایی شد.

به گزارش یزدی نیوز«آزاده دهقان» با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۸ در راستای توسعه ورزش بانوان، اظهار کرد: در بخش ورزش همگانی و قهرمانی بانوان فعال هستند و در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف حضور چشمگیر دارند و به عنوان محور اصلی خانواده تلاش می‌کنند سلامت بدنی خود را به همراه سلامت جسم و روحشان هماهنگ کنند تا بتوانند خانواده را مدیریت کنند.

 
وی افزود: در تمام هیات‌های ورزشی نایب رئیس بانوان داریم و فعالیت ورزش بانوان در رشته‌های مختلف مورد تاکید و با جدیت دنبال می شود تا شرایط حضور بانوان در تمام رشته‌ها که مخاطبان خاص خود را دارد، فراهم شود.
 
مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ و در بخش بانوان ۳۲ هزار و ۵۵۱ نفر ورزشکار سازمان یافته داشتیم که با توجه به یکساله شدن بیمه ورزشی این آمار قابل قبول بوده و همچنین تعداد زیادی از بانوان در برنامه های ورزشی همگانی شرکت می کنند که فاقد بیمه ورزشی هستند که با این تفاسیر آمار بانوان ورزشکار از تعداد بیمه شدگان و سازمان یافته بیشتر است.
 
دهقان بیان کرد: در استان یزد بیش از ۳۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی فعالیت های ورزشی برای بانوان را دارند که از این تعداد ۶۹ باشگاه ویژه بانوان و مابقی هم در زمینه بانوان و هم آقایان فعالیت می کنند.
 
وی با اشاره به این که در حال حاضر ۸ طرح ملی در سطح کشور از سوی وزارت ورزش و جوانان اجرایی شده که در استان یزد هم این هشت طرح در سال ۹۸ با مشارکت بیش از ۳۴ هزار نفر اجرایی شده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در این طرح‌ها شرایطی را فراهم کنیم که بانوان بیشتری ترغیب به فعالیت های ورزشی و حفظ نشاط و تندرستی باشند. .
 
این مسئول خاطرنشان کرد: طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی، طرح فراغت بانوان شاغل و خانه دار با ورزش ، طرح نشاط و تندرستی بانوان خانه دار، طرح ورزش های تطبیقی محله محور و چند طرح دیگر که فعالیت‌های همگانی هستند از جمله این ۸ طرح ملی هستند
 
دهقان افزود: در سال ۹۸ بیش از ۴۰۰ رویداد ورزشی داشتیم و ۳۴  میزبانی از مسابقات لیگ و قهرمانی کشور و منطقه ای نیز برگزار شده است، همچنین ۲۲۷ مورد به مسابقات لیگ و قهرمانی کشور  و منطقه ای اعزام شدند.
 
وی ادامه داد: ۷۸ نفر از بانوان ورزشکار استان  یزد به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد ۱۲ نفر به عضویت تیم های ملی در رشته های مختلف درآمدند.
 
به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، دهقان در پایان عنوان کرد: پارسال قریب ۸۸۰ برنامه در حوزه رویدادهای ورزش همگانی در سطح شهرستان ها و روستاها برگزار شده که با مشارکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بانوان همراه بوده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..