اظهارنظرتابش درموردمطالبات صنفی فرهنگیان

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: بستر لازم برای طرح مطالبات و خواسته های صنفی فرهنگیان باید فراهم شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش در جمع اعضای کانون صنفی و انجمن اسلامی معلمان استان یزد افزود: اگر اعتقاد داریم آموزش و پرورش سنگ بنای رشد و پیشرفت کشور است باید تلاش کنیم دغدغه های دست اندرکاران این نهاد آموزشی و پرورشی را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس به تقویت اعتبارات آموزش و پرورش اهتمام دارند ، اظهار کرد : شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور و مطالبات بر جای مانده از قبل باعث شده تا این اقدامات اثرگذاری مطلوب را نداشته باشد و موجبات رضایتمندی این قشر شریف فراهم نگردد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : بخشی از مطالبات فرهنگیان بدلیل کسری

۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از دولت قبل است و بخشی نیز بدلیل عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده دولت در سال گذشته بود هر چند علیرغم این تنگناها، اعتبار محقق شده آموزش و پروش در سال گذشته ۱۱۰ درصد و بیشتر از سایر دستگاه های اجرایی بود.

تابش ادامه داد : بعد از رای اعتماد مجدد مجلس به وزیر آموزش و پرورش، کمیته ای با حضور نایب رییس اول مجلس، وزیر و دوتن از معاونین وی و دو نفر از معاونین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ماموریت دارند تا مسائل و مشکلات فرهنگیان که از طرف نمایندگان مجلس مطرح شده را مورد رسیدگی قرار دهند و راهکارهایی برای رفع آن بیاندیشند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه فرهنگیان علیرغم مشکلات با نجابت و شرافتی که دارند تاکنون ناملایمات و کاستی ها را تحمل کرده اند تا بهانه به دست بدخواهان نظام ندهند ، تاکید کرد : همانطور که رییس جمهوری اعتقاد دارند بستر لازم برای طرح مطالبات و خواسته های صنفی فرهنگیان باید فراهم آید و دستگاههای امنیتی و انتظامی نیز باید به این خط مشی دولت توجه داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت : به عنوان فردی از خانواده فرهنگیان، تمام تلاش خود را برای پیگیری خواست های این قشر شریف از طریق مجلس و دستگاه های اجرایی مربوطه بکار خواهم بست.

در ابتدای این جلسه نیز منتخب فرهنگیان استان پیرامون مطالبات و تنگناهای کاری ، اجتماعی و اعتباری آموزش و پرورش از جمله حفظ شان و منزلت معلمان و فراهم آوردن شرایط مساعد کاری مطالبی بیان کردند .

همچنین در حاشیه این مراسم از عرفان مزیدی دانش آموز برگزیده رتبه دوم کشور در رشته اذان قدر دانی شد.




 
 

 

بخش نظردهی بسته شده است..