کارکنان ثبت جهانی یزدبه ایران می‌آیند

no-thumbs

مدیر کل میراث فرهنگی، صنــایع دستــــی و گردشگری استان یزد از عزیمت کارکنان ثبت جهانی بعد از ماه رمضان به ایران برای رفع موانع پیمان مدیریتی بافت به منظور ثبت جهانی یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز «محمد مهدی شرافت» در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان یزد که با حضور فرماندار و جمعی از مدیران ادارات و نهادهای شهرستان در سالن ولایت فرمانداری برگزار شد،  اظهار کرد: امروزه خواسته یا ناخواسته یزد مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی شده است و تمام  مسئولین باید در رابطه با معرفی هرچه بهتر یزد تلاش کنند زیرا همه کشور سخت در تلاش هستند تا استان خود را بیشتر معرفی کنند.

وی در خصوص ثبت بافت تاریخی یزد افزود: این بافت آثار و میراث گذشتگان است و باید به دست آیندگان برسد و برای شخص خاصی نیست و با ثبت بافت منفعت یا ضرری متوجه کسی نخواهد شد لذا از همه دستگاه‌های اجرایی، مدیران و مسئولان مرتبط می‌خواهیم که برای تحقق نیازهای بافت تاریخی برای رسیدن به ثبت جهانی تلاش کنند.
این مسئول در این باره افزود: کارکنان ثبت جهانی بعد از ماه مبارک رمضان به ایران می‌آیند و در فرصت یک ماهه موانع پیمان مدیریتی بافت را رفع خواهند کرد تا در این مدت بتوانیم پرونده تکمیل شده را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال کنیم.
شرافت در پایان نیز با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۵ به عنوان «سال خوشامدگویی به یزد» گفت: تلاش می‌کنیم تا طرح‌های نیمه تمام حوزه گردشگری در تمام استان به پایان برسد و طرح خوش آمد به یزد در صورت ثبت جهانی این شهر، منجر به پذیرایی شایسته‌تری از گردشگران داخــلی و خــارجی در ســال‌95خواهد‌شد.

بخش نظردهی بسته شده است..