آبیاری کمربند سبز یزد با پساب تصفیه خانه

no-thumbs

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از تحقق 130 هکتار فضای سبز با استفاده از پساب تصفیه خانه شهر یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزهدایت اله میرشمسی در این باره افزود: این حجم نهالکاری شامل ۱۵ هکتار فضای سبز زینتی و ۱۱۵ هکتار تاغکاری در محور کمربندی جدید زارچ – اشکذر می باشد که در سال های ۹۲ و ۹۳ ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سالجاری نیز مکان یابی و تهیه طرح توسعه فضای سبز با استفاده از پساب نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد خاطرنشان ساخت: برای گسترش جنگل کاری در حاشیه شهر یزد نیازمند تخصیص اعتبارات و همکاری سایر ارگان ها و تامین وسایل و ادوات مورد نیاز هستیم.

میرشمسی گفت: در سال ۹۳ این اداره کل مبادرت به احداث ایستگاه پمپاژ، احداث دو دستگاه ذخیره آب و ۱۱ کیلومتر لوله گذاری و خط انتقال آب جهت بهره برداری از پساب نموده است.

وی افزود: در حال حاضر و با تفاهم صورت گرفته مجوز برداشت ۱۰ لیتر در ثانبه از پساب تصفیه خانه اخذ شده و تا بحال ۷۵ هزار مترمکعب آب برای آبیاری ۱۳۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد افزود: برای آبیاری کمربند سبز یزد نیز مجوز برداشت ۲۰ لیتر در ثانیه از محل پساب را داریم که با احداث خط انتقال آب باغشهر یزد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

میرشمسی خاطرنشان ساخت: طی دو سال اخیر ۱۷۰ هکتار زیتون کاری در قالب طرح کمربند سبز شهر یزد و با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار صورت گرفته است.

وی بیان داشت: این حجم از جنگل کاری دو برابر فضای سبز ایجاد شده در قالب طرح کمربند سبز در ۱۰ سال گذشته است.

بخش نظردهی بسته شده است..