۹۰ اثر تاریخی مهریز ثبت ملی شده است

no-thumbs

فرماندار مهریز گفت : 90 اثر و ابنیه تاریخی و فرهنگی این شهرستان شامل مساجد ، امامزاده ، آب انبار ، قلعه ، خانه باغ ها ، رباط و کاروانسراها و غیره در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سید محمد رستگاری در جمع اعضای انجمن میراث فرهنگی مهریز افزود: هم اکنون در این شهرستان افزون بر ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی متنوع در حوزه شهری و روستاها وجود دارد .


وی ادامه داد: خوشبختانه باغ پهلوار شهرستان مهریز دومین باغ تاریخی و گردشگری استان یزد است که در فهرست آثار ملی جهانی به ثبت رسیده است .

این مسوول بر جلب مشارکت بخش خصوصی و علاقمندان در احیا و حفظ میراث فرهنگی این شهرستان تاکید و اظهار کرد : برای حفظ و احیای این آثار تاریخی و فرهنگی به عنوان مواریت ارزشمند گذشتکان این شهرستان باید بخش خصوصی و انجمن های میراث تشکیل و سالانه فعالیت کنند .

وی خاطرنشان کرد : انجمن میراث فرهنگی شهر فعالیت دارد و قطعا باید نمونه این انجمن نیز بخاطر وجود زیاد در بخش مرکزی و روستاهای شهرستان مهریز تشکیل و طبق مقررات فعالیت کنند .

این مسوول با اشاره به اینکه دولت با جدیت وظایف خود را در موضوع میراث فرهنگی دنبال می کند به اهمیت جلب مشارکت عموم علاقمندان و بخش خصوصی در این حوزه تاکید کرد .

 

بخش نظردهی بسته شده است..