یک مقام مسئول خبر داد

۱۰ سال آینده ظرفیت معدنی کشور به پایان می‌رسد

سرپرست پایگاه ملی داد‎ه‌های علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان این‌که 93 درصد از تولیدات مواد معدنی در کشور در چهار استان استخراج و تولید می‌شود، گفت: بخش عمده ذخایر معدنی کشور در چهار استان کرمان، یزد، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از ایسنا سید مهران حیدری اظهار کرد: اگر از هم اکنون به فکر جایگزین کردن ذخایر مواد معدنی نباشیم، تا ۱۰ سال آینده ظرفیت معدنی کشور به اتمام می‌رسد.

 

وی ادامه داد: ظرفیت ذخیره مواد معدنی کشور ۶۷ درصد در بخش مصالح ساختمانی، ۱۰ درصد در بخش کانسارهای فلزی، ۱۹ درصد در بخش غیرفلزی و چهار درصد در بخش تزئینی است.

 

به گفته سرپرست پایگاه ملی داد‎ه‌های علوم زمین سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، هم اکنون از ظرفیت‌های ذخیره مواد معدنی ۶۰ درصد در بخش صنایع ساختمانی، هفت درصد در بخش غیرفلزی، چهار درصد در بخش تزئینی و ۲۹ درصد در بخش فلزی استخراج می‌شود.

 

حیدری خاطرنشان کرد: در شناساسی ظرفیت‌ها و اکتشاف مواد معدنی، دو محور تولید ثروت با کشف منابع معدنی و حفظ ثروت برای جلوگیری از ضررهای معدنی ناشی از مخاطرات در نظر گرفته می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، شمار معادن فعال کشور بیش از پنج هزار و ۱۰۰ معدن است که سالانه نزدیک به ۴۵۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..