تردیدشورا در مورد جدیدترین تقاطع غیرهمسطح یزد

no-thumbs

در حالی که هنوز یک هفته نیز از کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح بلوار ولایت و فرودگاه یزد نمی‌گذرد، اعضای شورای شهر یزد در جلسه علنی شورا تردیدهای خود را اعلام کرده و خواستار تجدیدنظر در مورد این طرح شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از فارس، بررسی تقاطع‌های غیرهمسطح یزد از جمله جدیدترین تقاطع غیرهمسطح که هنوز یک هفته هم از کلنگ‌زنی آن نمی‌گذرد، از موضوعات مطرح شده در یک‌صد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر یزد بود.

عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح بلوار ولایت و فرودگاه یزد، پنج‌شنبه هفته گذشته کلنگ‌زنی شد اما امروز مخالفان و موافقان اجرای این طرح، نظرات خود را در شورا مطرح کردند و برخی اعضای شورای شهر با توجه به اینکه تردد وسایل نقلیه در محل اجرای این طرح محدود است، خواستار تجدیدنظر در اجرای آن شدند.

رئیس شورای شهر یزد در این جلسه ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران در صحن علنی شورای شهر، بر تعامل بیش از پیش رسانه‌ها با شورا تاکید کرد و اظهار داشت: تاکنون تعامل خوبی بین خبرنگاران و شورا برقرار بوده اما برخی خبرنگاران با درج مطالب کذب در رسانه‌های خود، سبب به هم خوردن این ارتباط می‌شوند.

حجت‌الاسلام عباس زارع در مورد خبر درج شده در یکی از رسانه‌های استان در مورد تصویب کمک ۲۰۰ میلیونی شورای شهر به حوزه علمیه بیان کرد: این خبر کذب است و خبرنگار و رسانه آن باید در مورد آن پاسخگو باشند و اسناد این خبر درج شده را به شورا و مقام قضایی ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وقف بودن احداث ساختمان حوزه علمیه یزد عنوان کرد: متاسفانه سال گذشته ۹۰ میلیون تومان با پافشاری‌های بسیار از جانب شورا به حوزه‌های علمیه شهر یزد کمک شد اما در سال جاری هیچ کمکی به این حوزه‌ها نشده و اخبار درج شده در مورد مصوب شدن کمک به حوزه‌های علمیه یزد از سوی شورا، کذب است.

وی تصریح کرد: این موضوع را از طریق اداره حقوقی پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم رسانه و خبرنگاری که این مطلب را منتشر کرده‌اند، پاسخگوی مطالب خود باشند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه با اشاره به وجود برخی مشکلات و کمبودها در سطح شهر یزد، عنوان کرد: رفع این مشکلات از دغدغه‌هایی است که همه اعضای شورای شهر باید پیگیر آن باشند.

سید محمدرضا مدرسی با اشاره به برخی کمبودها که مردم را در مناطق مخلتف می‌آزارد، عنوان کرد: عدم امکان استفاده از پارکینگ‌های شهرداری، عدم وجود نور کافی در برخی میادین و بلوارهای یزد از جمله میدان حج و فضای سبز و … از مشکلات موجود در سطح شهر یزد است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم نیاز به رفاه و سرگرمی دارند، خاطرنشان کرد: بزرگترین شهر بازی شهر یزد فاقد امکانات مناسب است و مردم متقاضی بهبود فضا و وسایل تفریحی در این پارک هستند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنین با اشاره به مطالبات شهرداری یزد از مسکن و شهرسازی تصریح کرد: این مطالبات باید به شکل جدی پیگیری شود و اعضای شورای شهر نیز باید نسبت به این مهم دغدغه داشته باشند.

شهردار یزد نیز در این جلسه با اشاره به برخی تقاضاها و درخواست‌های مردمی و سئوالات اعضای شورای شهر در مورد تقاطع‌های غیرهمسطح عنوان کرد: تقاضا برای ایجاد برخی تقاطع‌های غیرهمسطح نظیر تقاطع غیرهمسطح در میدان خاتمی از درخواست‌های مردمی است اما به رغم اینکه این طرح هم‌اکنون آماده اجرا است، شورای ترافیک استان یزد این طرح را غیرضروری اعلام و با آن مخالفت کرده است.

محمدرضا عظیمی‌زاده در مورد اجرای طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یزد نیز اظهار داشت: طرح توسعه امامزاده جعفر (ع) یک مشاور دارد که با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و اداره اوقاف، طرح‌های خود را به شهرداری ارائه می‌دهد و در این زمینه شهرداری با ارائه طرح‌های مشاور، کار تملک اراضی محدوده طرح را آغاز خواهد کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..