یزد دارای ظرفیت‌های مهم قرآنی است

no-thumbs

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان دارالعباده یزد دارای ظرفیت‌های مهم قرآنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام و المسلمین "محمدرضا حشمتی" در سفر به یزد در نشست با اعضای اصلی اتحادیه تشکل‌های قرآنی یزد، افزود: استان یزد از موسسات فعال و برجسته قرآنی بهره‌مند است.

وی در ادامه با اشاره به این که تولید محصولات قرآنی بسیار اندک است که باید با برنامه‌ریزی افزایش یابد، تصریح کرد: این دولت سعی خواهد کرد در فعالیت های قرآنی نگاه عقلانی داشته باشد.

حشمتی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآنی نگاه، عمق بخشی به برنامه‌ها دارد که درماه مبارک رمضان متبلور می‌شود.

این مقام مسئول با بیان این که نگاه قرآنی فقط مختص به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، اظهار کرد: مجموعه دولت توجه ویژه ای به فرهنگ قرآنی دارد.

به گفته معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه دولت به قرآن کریم نگاه عمق بخشی فرهنگی و توجه به مفاهیم قرآنی است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر در آستانه برنامه ششم هستیم لذا اگر منشأ اثر و تأثیر‌گذار باشیم در سال‌های بعدی برنامه می‌توانیم راحت‌تر کار کنیم.

وی با بیان این که از همه فعالان قرآنی انتظار کمک داریم، خبر داد: انجمن خادمان قرآن کریم که در حال ثبت است، به زودی راه‌اندازی می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان ارتقای سطح فعالان قرآنی،حمایت از از هنرهای قرآنی و حمایت از فیلمسازان قرآنی را مهمترین اولویت برنامه‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد.

تجلیل از پیشکسوتان و فعالان قرانی یزد

معاون وزیر در ادامه برنامه ‌خود از در نشستی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد از پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان یزد نیز تجلیل کرد.

وی در این مراسم مهمترین وظیفه دلسوزان نظام را ترویج فرهنگ قرآنی عنوان و بر لزوم ترویج آموزه های قرآنی در جامعه تاکید کرد.

حشمتی گفت: خادم قرآن بودن یک وظیفه تلقی شده و منشا خیر و برکات بسیاری است.

وی ادامه داد:در راستای حمایت از فعالان قرآنی، صندوق حمایت از فعالان قرآنی تشکیل می‌شود.

این مسئول با اشاره به بخشی از مشکلات صندوق هنرمندان که به علت بدهی‌های دولت گذشته مشکلاتی را برای هنرمندان و فعالان قرآنی ایجاد کرده است، اظهار کرد: تشکیل صندوق حمایت از فعالان قرآنی در رفع مشکلات فعالان قرآنی بسیار حائز اهمیت است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در خصوص بیمه اعضای موسسات قرآنی نیز گفت: کسانی که می‌خواهند بیمه شوند باید وارد سامانه شوند و ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد:  در حوزه عمومی فعالیت‌های قرآنی کشورمان کارهای خوب و مفیدی اجرا شده اما کافی نیست، نهادها و جمعیت‌های مختلفی در جامعه وجود دارد که باید برنامه‌های قرآنی را برای آنها ارائه دهیم.

این مقام مسئول گفت: از همه فعالان و اساتید قرآنی درخواست داریم که در ارائه برنامه‌های تخصصی ما را یاری کنند.

حشمتی همچنین تصریح کرد: باید در راستای ترویج فرهنگ ناب و متعالی قرآنی در جامعه بکوشیم که در این صورت، ارتقای اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی را در جامعه موجب می‌شویم.

بازدید از نمایشگاه و موسسات قرآنی استان یزد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این سفر همچنین از نمایشگاه علوم قرانی یزد و نیز هشت موسسه قرآنی در استان یزد بازدید کرد.

حجت الاسلام حشتمی در این بازدیدها به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، با ظر فیت و پتانسیل‌های موسسات قرآنی یزد آشنا شد و همچنین مشکلات آنها را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدیدها از موسسات قرآنی یاسین نور،مهد قرآن کریم حضرت جواد الائمه(ع)،نورتراب(ع)،حکمت مطهر،جامعه القرآن الکریم،مجتمع قرآنی حافظان نور و مدرسه شبانه روزی حافظان نور زارچ بازدید کرد.

گفتنی است؛ در سطح استان یزد ۱۱۰موسسه قرآنی فعالیت می‌کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..