با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

همیشه قرار نیست که وقت‌های خالی ما در طول روز و هفته به خواب و استراحت بگذرد. آنقدر جای ندیده و کتاب نخوانده و سفر نرفته هست که اگر از همین امروز هم استارت فعالیت‌های فرهنگی را بزنیم، وقت کم می‌آوریم. اگر تصمیم‌تان را برای خواندن کلی کتاب مفید و سفر به شهرهای دور یا نزدیک گرفته‌اید، قبل از شروع نگاه...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزقفسه‌های همه ما پر از کتاب‌هایی است که گهگاه تنها برای خانه تکانی جابجا می‌شوند. غافل از اینکه در میان آنها کتاب‌های نفیسی پیدا می‌شوند که تجربه یک بار خواندن‌شان تکرار شدنی نیست. مجید مظفری هم از جمله بازیگرانی است که عاشق خواندن کتاب است و از هر فرصتی برای سر زدن به کتاب‌های قدیمی‌اش استفاده می‌کند. او برای پیشنهاد کتابی به نام «اولین تماس تلفنی از بهشت» را انتخاب کرده است.

این کتاب از نوشته‌های محبوب اوست که به گفته خودش بارها آن را خوانده است. او درباره پیشنهادش این طور توضیح می‌دهد: «این داستان آمریکایی پر از نکته‌هایی است که با هربار تکرار خواندش از آن لذت خواهید برد. کتاب با ماجرای تماس تلفنی مردگان از جهان دیگر با خانواده‌شان شروع می‌شود؛ تماس‌هایی که طی آن، این افراد از وضعیت زندگی خود در جهان دیگر برای اعضای خانواده‌شان می‌گویند. «میچ آلبوم» نویسنده آن به زیبایی صحنه‌های این تماس‌های تلفنی را سطر به سطر توصیف کرده که خواندش خالی از لطف نیست.»

الیکا عبدالرزاقی: در کافه وانیل صبحانه بخورید
 

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

این روزها در هر کوچه و خیابانی از شهر که پا می‌گذاریم چندین و چند کافه هست که برای دسترسی به بهترین‌های آنها کافی است کمی پرس و چو کنید. محیطی دنج و گرم برای ساعت‌ها گفت‌وگو با رفقا یا خلوت کردن برای تمرکز روی افکار و کارهای غبار گرفته اما لذت سرزدن به کافه‌های پرطرفدار شهر یک طرف و زدن به دل جاده‌های اطراف تهران برای سپری کردن یک آرامش تکرار نشدنی طرف دیگر است؛ آن هم کافه‌هایی کاملا هنری و بکر.
 

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

الیکا عبدالرزاقی که برای پیشنهاد فرهنگی خود معرفی «کافه وانیل» با مدیریت نیلوفر خوش‌خلق را انتخاب کرد، به ایده‌آل می‌گوید: «هیچ تفریحی نمی‌تواند جای لذت دورهمی‌های دوستانه را بگیرد. پس چه جایی بهتر از کافه آن هم کافه یک دوست هنرمند. کافه وانیل که در منطقه خوش آب و هوای لواسان قرار دارد، محلی خودمانی و زیبا برای همین جمع‌های دوستانه است. این کافه صبحانه‌های بی‌نظیری را هم سرو می‌کند که پیشنهاد می‌کنم یک روز تعطیل راه‌تان را به آن سمت و سو کج کنید.»
 


پریوش نظریه: با این کتاب همراه شوید

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

هرقدر هم که سرتان با اینترنت و گوشی‌های موبایل و دنیای مجازی گرم باشد، نمی‌توانید لذت خواندن کتاب‌های دوست‌داشتنی را کتمان کنید. حتما امتحان کرده‌اید که درگیر شدن افکارتان با فصل‌های یک کتاب چه رنگی به ساعت‌های زندگی‌تان می‌زند اما اگر مدت‌هاست که دنبال کتاب می‌گردید پیشنهاد این هنرمند می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

پریوش نظریه که عاشق خواندن کتاب‌های مختلف با سبک‌های متفاوت است، با معرفی کتاب «طبیعت زنده چند بانو» می‌گوید: «همه ما باید در دنیای خود چراغ قوه‌ای در دست بگیریم و ساعت‌ها خود و شخصیت‌مان را واکاوی کنیم تا شاید بهتر زندگی کردن را بیاموزیم. همان طور که این کتاب را می‌خوانید، می‌توانید یکی از شخصیت‌های این ادبیات داستانی را در خود جست‌وجو و تا انتها او را همراهی کنید. دنیای امروز هر روز دری به روی ما باز می‌کند که برای ورود به آن احتیاج به ملزوماتی داریم که تنها راه به دست آوردن‌شان کتاب است.»
 


نیما کرمی: به نصف جهان سفر کنید

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

برای همه ما پیش آمده است که بارها به یک شهر مسافرت کنیم و هر بار با لذت بیشتر بارمان را به مقصد همان جای تکراری ببندیم. اگرچه شاید هیچ‌کدام لذت بار نخست را نداشته باشد اما سفر به برخی شهرها برای تقویت روحیه و انرژی به‌شدت توصیه می‌شود.

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

نیما کرمی و خانواده‌اش چند سالی است که برنامه ثابتی برای سفرهای بیرون شهری خودشان طرح‌ریزی کرده‌اند اما شهرهایی هم هستند که او هر سال با عشق به آنجا سفر می‌کند. نیما کرمی می‌گوید: «اصفهان همیشه برای من تازگی دارد آنقدر که هر سال با انگیزه بیشتری پا به شهرهای مختلف آن می‌گذارم. لذت اصفهان‌گردی در میدان نقش جهان، امام و سی‌وسه پل همیشه برای من پر از خاطره‌های خوب بوده است. به کسانی که تا به حال نصف جهان را ندیده‌اند، تجربه بهاری دلپذیر در پایتخت هنر و معماری اصیل را حتما پیشنهاد می‌کنم. این تجربه فراموش نشدنی است چون آنجاست که به ایرانی بودن‌تان می‌بالید.»
 


لاله صبوری: شعرهایم را بخوانید

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

کتاب را مثل یک همراه خوب همیشه در کنارتان نگه دارید. کنارتان یعنی در کیف، ماشین و دم‌دست‌ترین جای خانه که با کمترین اراده به سراغش بروید. آن هم نه از روی بیکاری و گذران وقت بلکه از روی عشق به خواندن. اگر علاقه‌ای به خواندن داستان‌های بی‌سر و ته و طولانی یا رمان‌های تو خالی ندارید، کتاب‌های شعر هنرمندان انتخاب مناسبی برای شماست. شعرهایی که زمزمه کردن‌شان حال‌تان را در یک روز کسل‌کننده دگرگون خواهد کرد.

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

لاله صبوری که سال‌ها فعالیت پشت صحنه و جلوی دوربین تلویزیون را تجربه کرده است، بعد از مدت‌ها با انتشار مجموعه شعرهایش این بار سبک دیگری از هنر را تجربه می‌کند. پیشنهاد او به شما خواندن کتاب شعر تازه به چاپ رسیده‌اش است که درباره آن این طور توضیح می‌دهد: «مجموعه شعر «جا ماندن» بالاخره بعد از مدت‌ها چاپ شد. این کتاب دلنوشته‌هایی به قلم من است که پیشنهاد کردنش را خالی از لطف ندیدم. این تجربه حس خوبی به من داد که امیدوارم این حس خوب به شما هم منتقل شود.»
 


آرام جعفری: در کارتینگ خوش بگذرانید

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

روزهای تعطیل بهترین فرصت برای سر زدن به جاهایی است که در ایام هفته فرصت رفتنش پیش نمی‌آید. یکی از این مکان‌ها پیست‌ها و کارتینگ‌های پرتعداد شهر است که در روزهای تعطیل پر از رفت و آمد جوان‌هایی است که عشق سرعتند. البته هنوز هم که هنوز است خیلی از ما برای گاز دادن و تجربه هیجان سرعت اتوبان‌های غیراستاندارد شهرمان را انتخاب می‌کنیم غافل از اینکه سال‌هاست شهر ما مکان‌هایی برای تخلیه انرژی‌های مضاعف ما تعبیه کرده است.

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

آرام جعفری هم عاشق رانندگی با سرعت بالاست اما اعتراف می‌کند که در شهر همیشه با سرعت مطمئنه رانندگی می‌کند. او با پیشنهاد رفتن به کارتینگ می‌گوید: «من تا همین چند سال قبل وقتی از دوستانم درباره لذت کارتینگ و هیجان آن می‌شنیدم هیچ عکس‌العملی نداشتم اما همان یک بار رفتن کافی بود تا همین تفریح به پایه ثابت تفریح  من و خانواده‌ام تبدیل شود. تلفیق تمرکز، سرعت و هیجان در کنار هم تمام خستگی را از تن بدر می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنم کارتینگ را حتما در برنامه‌های گردش دوستانه‌تان قرار دهید.»
 


مجید مظفری:  این رمان جالب را از دست ندهید

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید

قفسه‌های همه ما پر از کتاب‌هایی است که گهگاه تنها برای خانه تکانی جابجا می‌شوند. غافل از اینکه در میان آنها کتاب‌های نفیسی پیدا می‌شوند که تجربه یک بار خواندن‌شان تکرار شدنی نیست. مجید مظفری هم از جمله بازیگرانی است که عاشق خواندن کتاب است و از هر فرصتی برای سر زدن به کتاب‌های قدیمی‌اش استفاده می‌کند. او برای پیشنهاد کتابی به نام «اولین تماس تلفنی از بهشت» را انتخاب کرده است. این کتاب از نوشته‌های محبوب اوست که به گفته خودش بارها آن را خوانده است.
 

با بهترین پیشنهادهای فرهنگی چهره‌ها خاطره بسازید


او درباره پیشنهادش این طور توضیح می‌دهد: «این داستان آمریکایی پر از نکته‌هایی است که با هربار تکرار خواندش از آن لذت خواهید برد. کتاب با ماجرای تماس تلفنی مردگان از جهان دیگر با خانواده‌شان شروع می‌شود؛ تماس‌هایی که طی آن، این افراد از وضعیت زندگی خود در جهان دیگر برای اعضای خانواده‌شان می‌گویند. «میچ آلبوم» نویسنده آن به زیبایی صحنه‌های این تماس‌های تلفنی را سطر به سطر توصیف کرده که خواندش خالی از لطف نیست.»

بخش نظردهی بسته شده است..