میز صنایع دستی در یزد تشکیل شد

no-thumbs

به منظور بررسی موانع و مشکلات صادرات صنایع دستی استان اولین جلسه میز صنایع دستی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزامور فرهنگی و اجتماعی این جلسه با حضور نمایندگانی از استانداری، اداره کل گمرک، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، اتاق تعاون و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای بررسی موانع و مشکلات صادرات صنایع دستی و تعامل در جهت رفع آنها برگزار شد.

 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص صنایع دستی استان، جایگاه و نقش صادراتی آن در انتقال فرهنگ و میراث کشورمان به کشورهای هدف مطالبی را گفت.
 
محمدرضا دهقان نبود تطابق تولیدات صنایع دستی با نیازهای خریداران و همچنین نبود شناخت سلیقه های خریداران، نبود بانک اطلاعاتی از اقلام صنایع دستی صادراتی از لحاظ میزان صادرات و نوع محصول به طور دقیق، آشنا نبودن صنعتگران با بازارهای هدف به رغم وجود پتانسیل های بسیار بالای تولیدات صنایع دستی در زمینه صادرات و همچنین نبود بسته بندی مناسب و مشتری پسند را از جمله موارد مهم در صادرات صنایع دستی دانست و بر لزوم انجام کار علمی در خصوص صادرات تاکید و تشکیل این جلسه جهت شروع و ساماندهی برخی از مسایل موجود در حوزه صادرات را به فال نیک گرفت.
 
پیرو مباحث مطرح در این جلسه برخی از صنعتگران و تشکل های غیردولتی حاضر در این جلسه نیز به بیان موانع پیش روی خود در حوزه صادرات از جمله زمان بر بودن ارسال کالا از طریق گمرک، نبود نقدینگی برای اجرای طرح بسته بندی و نداشتن اتحادیه صادرکنندگان صنایع دستی پرداختند. یکی از صادرکنندگان موفق استان نیز آمادگی خود را برای تشکیل شرکت مدیریت صنایع دستی استان به منظور رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه صادرات صنایع دستی اعلام نمود و پیشنهاد گردید که به منظور تشویق صادرکنندگان صنایع دستی از بین صادرکنندگان هرچند از لحاظ حجم و مبلغ اندک باشد افرادی انتخاب و مورد تشویق قرار گیرند.
 
 اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش خواهد کرد تا به منظور رفاه حال گردشگران خارجی که  قصد ارسال کالاهای خریداری شده به کشور خود را دارند از طریق رایزنی با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری و اداره کل پست تمهیدات لازم جهت ارسال بار گردشگران به کشور خود را بیاندیشد.

بخش نظردهی بسته شده است..