هتل لاله یزد بازسازی می‌شود

no-thumbs

«سید امیر ناصر طباطبایی» مدیر هتل لاله یزد با اعلام خبر آغاز بازسازی این مکان تاریخی به خبرنگار CHN گفت: «با آغاز بازسازی قرار است هتل لاله برای حضور گردشگران در فصل آینده آماده شود.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزساختمان هتل لاله یزد(خانه تاریخی گلشن) متعلق به دوره قاجار است. این بنا تا قبل از سال پنجاه و هفت  به عنوان منزل مسکونی مورد استفاده قرار می گرفت که پس از چند سال متروکه بودن از اوایل سال هفتاد و نه بازسازی آن آغاز شد و بعد از طی سه سال، کار بازسازی به اتمام رسید و از ابتدای سال هشتاد و دو به بهره برداری کامل رسید.

 
به گفته طباطبایی، بازسازی هتل لاله زیر نظر کارشناسان میراث فرهنگی و صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی انجام خواهد شد.
 
بازسازی هتل لاله یزد از دی ماه سال جاری آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت تا برای پذیرایی از گردشگران عید نوروز آماده شود. این هتل با واقع شدن در قلب شهر یزد و در نزدیکی مراکز خرید و بافت تاریخی دسترسی به این اماکن را آسان کرده است.
 
مدیر هتل لاله یزد تاکید کرد: «بازسازی این مکان تاریخی با تجهیزات تولید ملی انجام خواهد شد و از پارچه های یزدی، ترمه‌ها و عناصر ایرانی برای این امر بهره خواهد جست. تجهیزات چوبی نیزهمانند گذشته بازسازی می‌شود.»

بخش نظردهی بسته شده است..