حجت الاسلام رستگاری

مرحوم صدوقی در برابر توهین ها، خم به ابرو نمی آورد

مراسم سی و سومین سالیاد شهادت سومین شهید محراب و چهارمین سالگرد درگذشت امام جمعه فقید یزد شب گذشته در مسجد حظیره یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز به نقل از خبر آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین محمود رستگاری در این مراسم با معرفی افراد صدیق در جامعه گفت: صدیق یعنی کسی که دروغ نمی گوید و بعبارتی سخن و عملش یکی باشد.

خطیب مراسم با ذکر آیه ای از سوره منافقون اظهار داشت که منافقان می گویند شهادت می دهیم که ای محمد! تو رسول خدایی، ولی در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند.

 

رستگاری افزود: جالب است یادآوری شود که در رکعت اول نماز جمعه سوره جمعه و در رکعت دوم، سوره منافقین خوانده می شود.

وی تصریح کرد: از این سوره برداشت می شود که حرف منافقین صحیح است ولی عمل آنها موید گفتارشان نیست.


حجت الاسلام رستگاری با بیان ویژگی های شخصیتی آیت ا… شهید صدوقی بیان داشت: در زمان مرجعیت آیت ا… بروجردی ایشان امور مالی حوزه را بر عهده شهید گذارد. او پشت و پناه طلاب و علما چه در زمان اقامت در قم و چه در زمان اقامت در یزد بود.


وی با بیان خاطره ای از آیت ا… شهید اشرفی اصفهانی افزود: ایشان شهید صدوقی را بعنوان یک دوست صمیمی و یار باوفای خود می دانست و از خدا می خواست که همچون شهید صدوقی به مقام عظمای شهادت نایل شود.


این پژوهشگر دینی در ادامه با بیان خاطراتی از مرحوم محمد علی صدوقی گفت: وی یکی از طلاب شاخص در حوزه بود و از خصوصیاتش می توان به صداقت کم نظیر و بردباری فوق العاده اشاره کرد.


وی گفت: مرحوم صدوقی خدمات ارزشمندی در دوران مسئولیت امامت جمعه یزد به مردم ارائه داد و سعی کرد تا در مسیر پدر بزرگوارش صادقانه خدمت نماید.


حجت الاسلام محمود رستگاری افزود: زنده یاد حاج شیخ محمد علی صدوقی شخصیتی بود که علیرغم توهین ها و جسارت های فراوان که به او شد، یکبار خم به ابرو نیاورد.

وی احترام ویژه ای برای همه افراد، شخصیت ها و جریانات قائل بود و باید بدین خاطر به او آفرین گفت.


رستگاری همچنین علو درجات شهید صدوقی و مرحوم محمد علی صدوقی را از درگاه خداوند خواستار شد.
در این مراسم نماینده رهبر انقلاب در استان، استاندار یزد و اقشار مردم حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..