وجود متکدی در یزد، پایگاه اصلی گردشگری کشور زیبنده نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: وجود و حضور متکدیان در سطح شهر چهره شهر یزد را نازیبا کرده و این وضعیت خوشایند استان دارالعباده یزد بعنوان پایگاه اصلی گردشگری کشور، نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاولین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان استان روز گذشته با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و افراد عضو این ستاد در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه با تبریک ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: مسئولین ارشد استان در جمع آوری و ساماندهی متکدیان در سطح استان و شهر یزد عزم جدی دارند و در رابطه با اجرای این طرح باید به طور شفاف از طریق صداوسیما و رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود.


محمدعلی طالبی ادامه داد: طرح ساماندهی متکدیان از سال ۷۸ تاکنون در چند مقطع در استان اجرا شده و این آئین نامه به دلایلی از جمله کاهش تعداد متکدیان متوقف شده و امروز کار تجربه شده ای در این رابطه داریم.


وی افزود: در این طرح و آئین نامه مسئولیت اصلی و وظایف شاخص جمع آوری و ساماندهی متکدیان بر عهده شهرداری است که همه دستگاه های استان از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، سازمان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای استان با مشارکت تشکلهای غیردولتی داوطلب، باید شهرداری را در اجرای وظایفش یاری دهند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار عنوان کرد: استان یزد در زمینه های مختلف مشارکت با تشکل های غیردولتی دارای تجربه های موفقی است که از آن جمله می توان به وجود بهترین مراکز ترک اعتیاد در استان اشاره کرد.


پدیده تکدی گری از آسیب های پیچیده اجتماعی است


مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در ابتدای این جلسه پدیده تکدی گری را یک آسیب پیچیده اجتماعی دانست و گفت: سلسله ای از علتهای اجتماعی دست به دست هم می دهند و پدیده تکدی گری را به عنوان یک موضوع چند بعدی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و گاه امنیتی مطرح می نمایند.


مجید جوادیان زاده ادامه داد: برای جمع آوری و ساماندهی متکدیان و حل این مسئله اجتماعی به همگرایی، همکاری و همفکری تمام دستگاههای اجرایی استان نیاز است و مبارزه با این آسیب اجتماعی کار یک دستگاه و نهاد نیست.


جوادیان زاده از آذربایجان شرقی و ساری به عنوان استان هایی نام برد که در اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان موفق بوده اند و افزود: خوشبختانه در استان یزد از بین ۶۹ نفر افراد دستگیر شده که تکدی گری را شغل اصلی خود برگزیده اند تعداد بسیار کمی افراد بومی استان بوده اند و اکثریت قریب به اتفاق این اشخاص جزء اتباع بیگانه و یا ساکنین استانهای دیگر هستند که به یزد آمده و چهره شهر را نازیبا کرده اند.


در ادامه این جلسه، گزارش اقدامات انجام شده توسط اجرائیات شهرداری یزد درخصوص جمع آوری متکدیان و تأسیس مجتمع نگهداری موقت متکدیان ارائه شد و نمایندگان دستگاه های مختلف عضو این ستاد پیرامون راهکارهای اجرایی جمع آوری و ساماندهی متکدیان استان پیشنهادات خود را مطرح کردند.

بخش نظردهی بسته شده است..