معاون استاندار یزد:

برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دچار تکرار شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: همه به اهمیت و جایگاه مهم اوقات فراغت در جامعه واقف هستیم اما سال‌هاست در اجرای برنامه‌های غنی‌‌سازی اوقات فراغت دچار تکرار و درجا زدن هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمدعلی طالبی،  در چهل و سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با تبریک ولادت کریم اهل بیت (ع)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط با اوقات فراغت جوانان باید از تدوین برنامه‌های تکراری، بدون محتوا و فاقد مخاطب پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت باید از ظرفیت بسیار بالای جوانان استفاده کرد و با گرفتن نقطه نظر خود آنها، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: در همین راستا باید بسیاری از تصدی‌گری‌های دولتی و امور فوق برنامه دستگاه‌های اجرایی به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار شود و از طرح‌ها و برنامه‌های تشکل‌های مردمی در راستای تقویت کردن و افزایش مشارکت آنها حمایت کنیم.

طالبی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که بسیار مهم است، اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در مناطق ویژه اجتماعی استان باید با نگاه ویژه‌تری دنبال شود تا از آسیب‌های اجتماعی احتمالی در این مناطق به علت خالی بودن اوقات فراغت جوانان پیشگیری شود.

وی همچنین از مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خواست تا سایت و سامانه این اداره کل در زمینه اوقات فراغت ساماندهی و فعال شود و دستگاه‌های استان برنامه‌های انجام شده و در دست اقدام خود را به اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با جزئیات کامل ارائه دهند، همچنین از طریق سایت‌های خود نیز این اقدامات را به اطلاع مردم، جوانان و علاقمندان برسانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد یادآور شد: ستاد ساماندهی امور جوانان نه تنها باید در اوقات فراغت جوانان در تابستان و طول سال برنامه داشته باشد بلکه برای فراهم کردن زمینه‌های یک زندگی شاداب و با نشاط در جامعه نیز باید کارگروه‌های ویژه‌ای را تشکیل دهد و به تبیین سیاست‌ها در این زمینه بپردازد.

طالبی ادامه داد: سال آینده، نمایشگاهی از توانمندی‌های و قابلیت‌های اجرایی دستگاه‌های استان در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان برای اطلاع‌رسانی عموم مردم برگزار شود.

به گزارش فارس، نمایندگان هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد و یکی از سازمان‌های مردم نهاد با عنوان «نسیم دانش» نیز در این جلسه به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان پرداختند.

بخش نظردهی بسته شده است..