مردم یزد اطلاعی از برنامه‌های اوقات فراغت ندارند

no-thumbs

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، نیمی از مردم یزد هیچ اطلاعی از برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌ها ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمسعود شریعتی،  در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد، تابستان را بهار اوقات فراغت دانست و اظهار داشت: هر چند که دستگاه‌ها در طول سال حداقل برای اوقات فراغت کارکنان خود و فرزندانشان برنامه‌ریزی می‌کنند، اما این فعالیت‌ها در تابستان مضاعف می‌شود.

مسعود شریعتی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی استان یزد برای غنی‌سازی اوقات فراغت استفاده کرد زیرا با تعطیل شدن مدارس و دانشگاه‌ها، خیل عظیم دانش‌آموزان و دانشجویان نیز به جامعه مخاطب ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد اضافه می‌شود.

وی با اشاره به طرح نظرسنجی که از وزارت ورزش و جوانان به این اداره کل ابلاغ شده است، اظهار داشت: در این نظرسنجی ۵۷ درصد از مردم هیچ‌گونه اطلاعی از برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی در زمینه طرح اوقات فراغت نداشتند و این امر می‌طلبد که در این زمینه از طریق رسانه‌ها و سایت‌های مختلف برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌ها به مردم و جوانان اطلاع‌رسانی شود.

شریعتی همچنین با اشاره به بخش دیگری از این نظرسنجی عنوان کرد: در این نظرسنجی، ۵۰ درصد از مردم عنوان کرده‌اند که تشکل‌های مردمی در غنی‌سازی اوقات فراغت، نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و شایسته است در تبیین سیاست‌ها و برنامه‌ها، طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد نیز مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با انتقاد از اینکه در سال‌های گذشته برخی دستگاه‌ها با موازی‌کاری‌هایی که انجام دادند، گاه آمار شرکت‌کنندگان در یک کلاس را به طور مشترک اعلام کردند به نحوی که آمار یک کلاس در برنامه‌های تدوین شده چند دستگاه به طور مشترک ارائه شد که امیدواریم با پرهیز دستگاه‌ها از انجام فعالیت‌های موازی و هم‌پوشانی نهادهای مرتبط با طرح اوقات فراغت، در سال جاری آمار درست و صحیح از کلاس‌ها و فعالیت‌های آنها به صورت جامع و کامل ارائه شود.

نمایندگان هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد و یکی از سازمان‌های مردم نهاد با عنوان «نسیم دانش» نیز در این جلسه به ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خود در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان پرداختند.

بخش نظردهی بسته شده است..