اقتصادی ترین صنعت در استان یزد طبیعت گردی است

no-thumbs

معاون محیط طبیعی مدیرکل محیط زیست یزد با بیان اینکه تاکید روی صنعت و گسترش آن عواقب جبران ناپذیری روی محیط زیست دارد ، گفت: پاک ترین و اقتصادی ترین صنعت در استان یزد اکو توریسم و گردشگری طبیعت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز  به نقل از ایرنا ، حسن اکبری در نشستی با اعضای شورای شهر اردکان ضمن تبریک هفته محیط زیست افزود: هم اکنون رویکردهای جدیدی مطرح شده که به لحاظ سرمایه گذاری و بازدهی پاک تر است و صنعت اکوتوریسم یکی از موفق ترین راه کسب درامد برای شهرها بوده است.

وی اضافه کرد: اردکان دارای بالاترین ظرفیت زیستگاه ها ، گونه های جانوری و گیاهی است که می تواند در صنعت گردشگری موثر باشد بطوری که بالاترین درصد مشاهده یوزپلنگ آسیایی در شهرستان اردکان بوده است.

اکبری با اشاره به اینکه اردکان از نظر ظرفیت های طبیعی در استان یزد دارای رتبه اول است افزود: این شهرستان پهناورترین و متنوع ترین چشم انداز طبیعی یزد را داراست و متاسفانه با وجود همه این ظرفیت ها بهره برداری صحیحی تاکنون نشده است

ریس شورای اسلامی شهر اردکان نیز با بیان اینکه اردکان با داشتن منابع طبیعی مانند پارک ملی سیاه کوه ، منطقه حفاظت شده دره انجیر و زیستگاه یوز اسیایی جایگاه ویژه ای دارد گفت: امیدواریم با همکاری اداره کل محیط زیست استان یزد بتوانیم این روند را رو به رشد نماییم.

محسن ملت افزود: وجود دوستداران محیط زیست در این شهرستان موجب مباهات و سعی و تلاششان در جهت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مؤثر است .

وی اظهار کرد: برخی کاستی ها نظیر نداشتن موزه منابع طبیعی و مرکزتحقیقاتی به شدت احساس می شود و قطعا برای گسترش و حفظ فرهنگ محیط زیست باید از امکانات بهتری در این زمینه بهره گرفت.

در این جلسه همچنین با پخش تصاویری از 'مجموعه مستند طبیعت و حیات وحش شهرستان اردکان' که مورد توجه حضار قرار گرفت نسبت به کمک و همکاری مسوولان شهرستان با صدا و سیمای مرکز یزد در تولید و تهیه مستندهای فاخرجهت معرفی ظرفیت های طبیعی شهرستان تأکید شد.

اردکان با ۸۰هزار نفر جمعیت در ۶۰کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..