اعطای وام خوداشتغالی به افراد بهبود یافته از اعتیاد

no-thumbs

طبق دستورالعمل و اعتبارات سازمان بهزیستی هرساله 5 درصد از بودجه بهزیستی صرف اشتغال افراد بهبود یافته از اعتیاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز کارشناس اشتغال بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب گفت: بهزیستی به منظور بازتوانی و توانمندسازی معتادین اقدام به پرداخت وام های خوداشتغالی به افراد بهبود یافته از اعتیاد کرده است.

سید مهدی حسینی در خصوص شرایط دریافت این وام  گفت: ارائه آزمایش TLC با نتیجه منفی اعتیاد مورد تایید معاونت پیشگیری بهزیستی و تایید پاکی فرد به مدت یکسال یکی از شرایط درخواست وام است.

 وی با تاکید بر این موضوع که این وام تنها یک بار به فرد بهبودیافته از اعتیاد اعطا می شود، گفت: تکمیل فرم آماده سازی شغلی و داشتن گواهینامه مهارتهای شغلی و فنی از دیگر شرایط دریافت این وام است و کسانیکه که مهارتی ندارند برای کسب مهارت به فنی و حرفه ای معرفی می شوند.

کارشناس اشتغال بهزیستی استان یزد تاکید کرد: شخص وام گیرنده نباید حتی یک چک برگشتی و یا قسط معوقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهزیستی برای پرداخت این وام با ۱۷ شعب بانک قرارداد دارد، اظهار داشت: بهزیستی  هیچ گونه ضمانت و حمایت روی این وام ها ندارد و تنها به عنوان معرف فرد بهبود یافته است.

به گفته وی شرایط و ضوابط دریافت این وام براساس قوانین خود بانک هاست و بازرسین بانک ها روی این امر نظارت شدید دارند و از محل کار بازدید به عمل می آورند.

حسینی با اشاره به تسهیلات کارفرمائی بهزیستی در حمایت از اشتغال جامعه هدف این سازمان گفت: کلیه کارفرمایان و صاحبان کارگاه های تولیدی نیز می توانند به به کارگیری معلولان، مددجویان و افراد بهبود یافته از تسهیلات وام کارفرمائی با بهره ۴ درصد بهره مند شوند.

بخش نظردهی بسته شده است..