بهترین راه حل ها برای حل مشکلات اینترنت اکسپلورر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز دلیل اکثر مشکلات اینترنت اکسپلورر بدافزارها ، نصب انواع درایو ها و حتی ویروس ها هستند. اول از همه مطمئن شوید چه ورژنی از اینترنت اکسپلورر روی کامپیوتر شما نصب هست. ورژن های قدیمتی تر مثله اینترنت اکسپلورر ۶ بسیار ضعیف هست و حملات و مشکلات آنها بسیار بیشتر هست. به همین دلیل از آخرین ورژن استفاده کنید و برای دانلود آخرین ورژن به اینجا بروید : http://www.microsoft.com/nz/windows/internet-explorer/default.aspx

ممکنه بعضی از این مشکلات برای home page ها یا search page ها باشد. این صفحات ، صفحاتی هستند که شما به عنوان اولین صفحه اینترنت خود آن را انتخاب میکنید ، و اگر آن صفحات مناسب این مرورگر نباشد باعث مشکل برای شما میشود. این مشکلات ممکنه روی فایل های OCX و DLL پیش آید و آنها را تخریب کند.

حالا من اینجا به شما آموزش چگونگی تغییر صفحه اصلی یا home page را به شما میدم که اگر مشکلی از این قسمت هست ، با تعویض آن مشکل حل شود. و یا شاید شما میخواهید فقط آن را تعویض کنید.

خوب اینجا به شما چگونگی تعویض home page را میگویم. اگر شما از اینترنت اکسپلورر های ۵,۶,۷ یا ۸ استفاده میکنید ، تقریبا تمام تنظیمات مثله هم دیگر هستند. بنابراین باید به گزینه Tools بروید و سپس روی Internet Options کلیک کنید.

ie1

وقتی که روی internet options کلیک کنید یک پنجره مانند این عکس برای شما نمایان میشود. من از Internet Explorer 8 استفاده میکنم اگر برای شما Internet Explorer 8 نباشد ممکنه این صفحه کمی تفاوت داشته باشد. برای جایگزین کردن صفحه مورد نظر یا تعویض میتوانید از دکمه های use current یا use blank استفاده کنید.

ie2

سپس روی دکمه OK کلیک کنید ، و بعد تنظیمات روی مرورگر شما ایجاد میشود و آدرس جدید روی home page شما قرار میگیرد. ممکنه بعضی وقت ها home page شما ربوده شود و یا به صورت خودکار تعویض شود که شما باید آنرا فورا درست کنید.

قسمت بعدی ارائه دهنده جستجو هست. یک اسکریپت مخرب یا یک سایت آلوده میتوانید این قسمت از تنظیمات شما را تخریب و یا تعویض کنند. هدف این عملیات سایت ها و اسکریپت ها که این تنظیمات شما را تعویض میکنند میتوانه خیلی چیز ها باشه ، به عنوان مثال سود جویی از اینترنت شما. بنابراین اگر تنظیمات شما تخریب شود شما هنگام جستجو به نتایج درست نمیرسید. البته این گزینه در اینترنت اکسپلورر ۷ به بعد به مرورگر ها اضافه شد و شما میتوانید آنرا در سمت راست و بالای صفحه ببینید.

ie4

برای تغییر در تنظیمات این قسمت باید روی کادر سفید کلیک راست کنید ، و سپس یک پنجره کوچک باز میشود.

IE5

در این پنجره چندین گزینه وجود دارد که معمولا روی گزینه default ست شده هست. روی گزینه Find More Providers کلیک کنید ، تا به جستجوی موتور های جستجوگر در سایت Microsoft بپردازد. البته شما میتوانید انتخاب کنید که از چه سایت های به جستجوی موتور های جستجوگر برود.

و اما آخرین قسمت ، قطعا حمله ویروس ها به مرورگر ها چیز مهمی هست ، و وقتی که شما در دام ویروس ها می افتید و آنها برای شما مشکل درست میکنن باید تمام مسائل و مشکلات را حل کنید تا بتوانید دوباره از مرورگرتان به درستی استفاده کنید. یکی از کارهای این ویروس ها خراب کردن سیستم اینترنت اکسپلورر هست و باعث از کار افتادگی و عدم پاسخگویی به شما میشود. بنابراین باید از اول همه فایل های DLL و OCX مربوط به اینترنت اکسپلورر را چک کنید و آنها را تعمیر کنید.

ie6

یک نرم افزار رایگان وجود دارد که به شما در حل این چنین مشکلات کمک میکند. اسم این ابزار Fix IE هست و از اینجا میتوانید این ابزار رایگان را دریافت کنید :thewindowsclub.com کار با این نرم افزاز ساده هست و با تمام ورژن های اینترنت اکسپلورر ساز گار هست.

اگر شما توسط ویروس ها به مشکل بر خورده این ابزار را دانلود کنید ، و بعد از دانلود آن را از ZIP خارج کنید و سپس آن را اجرا کنید. همچنین این نرم افزار قابل حمل (portable) هست.

ie7

سپس بعد از اجرا کردن این ابزار روی Run Utility کلیک کنید تا برنامه عملیات را شروع کند.

آیا شما راه حل های دیگری برای حل مشکلات اینترنت اکسپلورر دارید؟ آنها را در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

منبع: makeuseof

بخش نظردهی بسته شده است..