کاهش جرائم در دستور کار مسئولان یزد

no-thumbs

استاندار یزد با اشاره به اینکه رویکرد استان یزد پیشگیری از طلاق با ارائه مشاوره‌های خانوادگی است، گفت: کاهش زمینه‌های جرایم و آمار زندانیان در دستور کار مسئولان یزد قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سیدمحمد میرمحمدی  در جشن گلریزان یزد، اظهار داشت: حوادث و اتفاقاتی در جامعه رخ می‌دهد که خلاف میل افراد است ولی سبب زندانی شدن عده‌ای می‌شود.

وی گفت: همه قضات، دستگاه قضایی و اداره کل دادگستری به جد تلاش دارند که زمینه‌های جرم کاهش پیدا کند تا تعداد زندانیان به این وسیله کمتر شود.

استاندار یزد عنوان کرد: بعضی از مواردی که قابل حل و فصل است را می‌توان بدون تشکیل پرونده خاتمه پیدا کند و سازمان‌ها و ارگان‌هایی در این زمینه اقدام می‌کنند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه ۳۵ نفر در استان یزد در ارتباط با بحث تصادف در زندان هستند، گفت: هیچ کسی تمایل به تصادف ندارد اما گاهی اتفاق می‌افتد و تصادف صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای پیشگیری از جرایم دقت‌های زیادی صورت گرفته و نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی هشدارهای زیادی در زمینه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عواقب تصادفات به رانندگان می‌دهند.

استاندار یزد تاکید کرد: با این حال حادثه هست و بعضی افراد هم از روی نادانی یا فراموش کاری خودرو خود را بیمه نکرده و دیه افرادی که با آنها تصادف کرده، به گردنش می‌افتد.

میرمحمدی افزود: همه در این مسیر احتمالات قرار داریم بنابراین لازم است که به نحوی به آنها که نه جرمی و نه جنایتی مرتکب نشده‌اند و تنها به دلیل یک حادثه دور از خانواده و در زندان به سر می‌برند، کمک صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کجا جالب‌تر از این است که در ماه مبارک رمضان با دل پاک و دور شدن از گناهان، توجهی هم به همنوعان خود داشته باشیم.

استاندار یزد با اشاره به زندانی بودن ۵۱ نفر به دلیل چک و محکومیت مالی، گفت: افرادی هستند که به دلیل مشکلات نتوانسته‌اند بدهی خود را پرداخت کنند و به زندان افتاده‌اند.

میرمحمدی ادامه داد: ممکن است که این افراد وجهی قرض کرده‌اند تا بدهی خود را پرداخت کنند اما نتوانسته‌اند و چک آنها برگشت شده است.

وی با بیان این مطلب که موضوع بعدی که سبب زندانی شدن این افراد می‌شود، نفقه و مهریه است، گفت: افرادی که برای این موضوع به دادگستری مراجعه می‌کنند، ابتدا مورد مشاوره قرار می‌گیرند که مشکل آنها به سازش ختم شود.

استاندار یزد تصریح کرد: در استان یزد اصل بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در زمینه طلاق است اما در کنار این موضوع، قوانین هم مورد اجرا قرار می‌گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..