سرانه فضای سبزیزدیها نصف استاندارد

no-thumbs

فضای سبز استاندارد برای هر شهروند بین 9 تا 15 متر است که این فضا متاسفانه در شهر یزد به 6.5 متر مربع یعنی حدود نصف این رقم می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدر ضا عظیمی زاده با حضور در جمع اساتید و طلاب مرکز مدیریت این حوزه افزود : این سرانه کم باعث شده در ایام تعطیل خانواده ها در بوستانها متر به متر کنار هم بنشینند و یا به میادین سطح شهر یزد مثل امام حسین(ع) بیایند اما با برنامه ریزی های انجام شده در حال گسترش فضای سبز هستیم.

وی پراکندگی جمعیتی را مانع بزگ خدمات رسانی و زیباسازی شهر یرد برشمرد و اظهار کرد : شهر یزد در حدود ۱۲ هزار هکتار وسعت دارد و در هر هکتار حدود ۴۰ نفر زندگی می کنند که آمار استاندارد هر هکتار حداقل باید ۸۰ نفر باشد با این حال در برنامه های سال جاری توجه ویژه ای به بخش شده است.
شهردار یزد ادامه داد : این پراکندگی جمعیت در سطح شهر یزد بدلیل زمین های افتاده حتی در مرکز شهر و بافت های تاریخی است که امروز خالی از سکنه و به محلی برای زندگی اتباع بیگانه و این عوامل یزد را به شهری پوک و توخالی تبدیل کرده است.
عظیمی زاده اضافه کرد: زمانیکه یک شهر از درون خالی باشد و جمعیت در آن پراکنده باشند کار خدمات رسانی در آن شهر نه تنها برای شهرداری بلکه برای سازمان اتوبوسرانی، آب و فاضلاب، گاز، نیروی انتظامی، برق و به طور کلی همه نهاد ها با مشکل جدی روبرو خواهد شد.
این مسوول ، سرانه بودجه هر شهروند یزدی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که این رقم برای هر شهروند مشهدی چیزی حدود یک و نیم میلیون تومان و برای هر شهروند قزوینی ۷۵۰ هزار تومان است و بودجه ای که برای امسال به شورای شهر ارائه کرده ایم حدود ۳۷۰ میلیارد تومان است که در صورت تحقق سرانه بودجه هر شهروند یزدی به ۷۰۰ هزار تومان ارتقا خواهد یافت.
وی ادامه داد: بیشترین صنایع و معادن استان در بافق و اردکان مسقر شده و برای مثال اردکان که جمعیتش یک دهم شهر یزد است منابع عوارضی که از صنایع بدست می آورند با یزد مساوی خواهد بود.
شهردار یزد با بیان اینکه در سال ۹۱ با ۵۲ میلیارد تومان بدهکاری ثبت شده و ۲۰ میلیون بودجه، شهرداری یزد را تحویل گرفتم یادآور شد: تلاش های بسیاری شد تا شهرداری را از این وضعیت خارج و منابع درآمدی برای اداره امور شهری کسب کنیم زیرا علاوه بر اینکه می بایست به ۵۰۰ هزار نفر در شهر بصورت مستقیم خدمات ارائه می کردیم حتی تا فاصله ۶۰ کیلومتری هم باید به اطراف یزد خدمات می دادیم.

 

بخش نظردهی بسته شده است..