۱۱خانه عالم در رورستاهای مهریز احداث شده است

no-thumbs

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: هم اکنون با کمک مردم متدین و همراهی دولت 11 خانه عالم در مناطق روستایی این شهرستان احداث شده که مورد استفاده روحانیون قرار می گیرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام حمید عسکری  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت خانه عالم در روستاهای محروم و دور دست این شهرستان بسیار ضروری است که همت و همراهی مردم و خیرین را می طلبد .


وی اضافه کرد: اکثر روستاهای بخش مرکزی مهریز در پنج دهستان میانکوه ، بهادران ، تنگچنار ، ارنان و خورمیزات هنوز به خانه عالم برای استقرار روحانیون نیاز دارند که امیدواریم با همت بلند مردم متدین این مشکل مرتفع شود .

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: اگر خانه عالم در روستاها وجود داشته باشد برای اسکان روحانیون و انجام ماموریت هایی که دارند مشکلی نخواهد بود و آنها بهتر می توانند فعالیت های دینی و اجتماعی خود را انجام دهند .

عسکری اظهار کرد : اگر خیرین در این امر مهم پیشقدم شوند دولت و اداراه تبلیغات اسلامی برای اتمام خانه عالم با جدیت همراهی خواهند داشت که امیدواریم امسال در این زمینه تلاش بیشتر شود .

وی گفت: هم اکنون در شهرستان مهریز ۴۵ روحانی بومی در طول سال به تبلیغ در شهر و مناطق روستایی فعالیت می کنند که به مناسبت برخی ایام روحانیون اعزامی به آنها می پیوندند.

این مسوول همچنین از فعالیت ۴۰ مداح در شهرستان مهریز خبر داد که در ذکر مصائب و مناقب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سالانه به وظایف دینی خود با جدیت مشغول هستند .

عسکری به فعالیت خانه ها و موسسات مختلف قرآنی در شهر و مناطق روستایی مهریز خبر داد که حدود ۵۰ موسسه هستند و نسبت به جذب قرآن آموزان فعالیت می کنند .

 

بخش نظردهی بسته شده است..