نگرانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد

گسترش تکدی‌گری در یزد دغدغه مردم و رسانه‌ها است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: دغدغه‌ مردم و رسانه‌های استان در ماه‌های اخیر، شیوع تکدی‌گری در یزد است و این نگرانی وجود دارد که گسترش این فرهنگ سبب رسوخ در فرهنگ یزد شود و نتایج ناخوشایندی بر جای بگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمجید جوادیان‌زاده در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ساماندهی متکدیان استان یزد در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینکه در همه جای دنیا تکدی‌گری چهره شهرها را مخدوش و نازیبا می‌کند، اظهار داشت: آن زیبایی، شادابی، نشاط و مناعت طبعی که باید در یک جامعه وجود داشته باشد، توسط متکدیان و تکدی‌گری آسیب می‌بیند و این مسائل آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ستاد ساماندهی متکدیان استان یزد، مسئول جمع‌آوری متکدیان است و پس از آن، این متکدیان را ساماندهی کرده و آنها را در هر یک از حوزه‌های مربوطه، گسیل می‌دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد عنوان کرد: در جلسه امروز نیز تصمیم‌ گرفته شد که شهرداری همچون گذشته و با قوت بیشتر و همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های استان، اقدام به جمع‌آوری متکدیان کند و اردوگاه‌هایی که طبق آیین‌نامه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان قرار است شهرداری‌ها در هر شهری داشته باشند را تاسیس کند و متکدیان را در آن نگهداری کند و به فراخور وضعیتی که دارند به بهزیستی و اداره کل اتباع بیگانه معرفی کند تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

جوادیان‌‌زاده ادامه داد: خوشبختانه بیشتر متکدیانی که تاکنون جمع‌آوری شده‌اند، بر اساس آمار ارائه شده یزدی نیستند و یا متعلق استان‌ها و شهرهای دیگر یا تبعه خارجی هستند و استان یزد در حقیقت متقبل آسیب‌های اجتماعی شده که از مناطق دیگر به این استان سرازیر شده‌اند.

وی یادآور شد: صدا و سیما و رسانه‌های گروهی استان در این زمینه رسالت مهمی دارند و باید فرهنگ‌سازی مناسبی را انجام دهند تا مردمی که طبق باورهای آیینی و اعتقادات مذهبی خودشان تصمیم دارند به فقرا و نیازمندان کمک کنند، از طریق نهادهای شناخته شده دولتی، موسسات خیریه دارای شناسنامه و مجوز قانونی این اقدامات را انجام دهند تا حرکت‌های خداپسندانه آنها منجر به دامن زدن به بحث تکدی‌گری در استان نشود.

بخش نظردهی بسته شده است..