خرید تضمینی بیش از ۵.۵ تن گندم از کشاورزان یزدی

no-thumbs

مدیر کل تعاون روستایی استان یزد از خرید تضمینی بیش از 5.5 تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال زارعی کنونی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "علی جهازی" اعلام کرد: با آغاز فصل برداشت سال زراعی ۹۴ در جهت حمایت از کشاورزان و کوتاه کردن دست واسطه‌ها، مطابق با شرایط ابلاغ شده توسط وزیر جهادکشاورزی خرید محصول استراتژیک گندم به نرخ تضمینی هر کیلوگرم یکهزار و ۱۵۵ تومان توسط شبکه تعاون روستایی استان یزد آغاز شد.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی و کشاورزی استان یزد در سال ۱۳۹۴ با راه‌اندازی و تجهیز ۱۳ مرکز خرید در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم، تفت، اردکان، مهریز و بهاباد، از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰  تن گندم را به صورت تضمینی از کشاورزان منطقه خریداری کرده است.

جهازی ادامه داد: با توجه به میزان گندم خریداری شده در سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری نیز بیش از ۱۲ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان یزد خریداری شود.

به گفته این مسئول، با توجه به بالا بودن سطح زیر کشت گندم در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه، بیشترین میزان خرید گندم در مراکز خرید این دو شهرستان انجام می‌شود.

بخش نظردهی بسته شده است..