مدیر کل استاندارد یزد:

برخی از تولیدات طلای استان یزد، انحصاری است

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: برخی از تولیدات طلای استان یزد، بومی و انحصاری است و مشابه آن در هیچ نقطه از ایران یافت نمی‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "محمد حسین ماجدی اردکانی" هنگام بازدید از یکی از واحدهای تولید النگوی دارای نشان استاندارد استان، اظهار کرد: تقریباً ۱۵ نوع مصنوع منحصر به فرد در یزد تولید می‌شود که شانه‌های طلا، گوشواره‌های زنگی، زنجیرهای ویژه یزدی، النگو، قاب قرآن، هل و گل، چینابی، طوق مروارید و خشوند مروارید از آن جمله هستند.

وی افزود: این تولیدات، جلوه دیگری به صنایع دستی استان یزد داده و متقاضیان و مشتریان زیادی را از اقصی نقاط کشور و جهان به سوی خود کشیده است .

ماجدی خاطرنشان کرد: صنعت زیورآلات طلا و جواهر در استان، یکی از صنایع ریشه‌دار است و یزد توانسته همیشه به عنوان یکی از استان‌های مطرح در این حوزه به حساب آید.

وی با بیان این که تولید انواع و اقسام کارها و مصنوعات استان، قدرت رقابت و بازار خاص خود را دارند، عنوان کرد: ۱۵ واحد از مجموع ۱۶ واحدی که در یزد، پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کرده‌اند، به ساخت النگو مشغول هستندکه این امر نشان‌دهنده جایگاه ویژه تولید این کالای زینتی در استان است.

مدیر کل استاندارد با اشاره به جایگاه مهم طلا در زندگی انسان‌ها و به عنوان ورودی اصلی و عمده در فرآیند تولید مصنوعات گرانبها، کنترل عیار آن را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر دانست.

ماجدی اردکانی در پایان بازدید از اولین کارگاه دریافت کننده پروانه کاربرد علامت استاندارد برای تولید النگو در استان، گفت: در سال گذشته تنها در این حوزه از ۵۵۰ واحد تولید و عرضه‌‌کننده طلای استان بازرسی شده و تعداد ۳۷۴ مورد نمونه‌برداری از مصنوعات طلا صورت گرفته است که از این رقم، ۲۵۲ مورد منطبق با استاندارد مربوطه، ۷۷ مورد مشمول عدم انطباق جزیی، ۳۰ مورد عدم انطباق عمده و ۱۵ مورد عدم انطباق بحرانی را شاهد بوده‌ایم .

بخش نظردهی بسته شده است..