بافق در صدور پروانه کسب در جایگاه نخست یزد

no-thumbs

رئیس اتاق اصناف بافق با بیان اینکه 85 درصد کسبه این شهرستان دارای پروانه کسب هستند گفت: از این بابت در جایگاه نخست استان یزد قرار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سید محمد عباس زاده گفت: شهرستان بافق همچنین از لحاظ ساختمان سازی اصناف در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بازرسی از صنوف به ترتیب رتبه دوم و سوم استان یزد را کسب کرده است.

رئیس اتاق اصناف بافق از تحویل بسته های حمایتی نیز خبر داد و گفت: این مجامع صنفی ۱۴۰ بسته حمایتی را به مناسبت ماه مبارک رمضان به خانواده های بی بضاعت تحویل داده است.
عباس زاده ، حضور دست فروشان را در سطح شهر غیر قانونی خواندو اظهار کرد: چون مغازه داران عوارض ،مالیات ،آب و برق پرداخت می کنند بنا براین متولیان امر باید تصمیماتی اتخاذ کنند تا از حضور این افراد در جای جای شهر جلوگیری شود.
وی به ساختمان نیمه تمام اتاق اصناف هم اشاره و عنوان کرد: از آنجایی که این اتاق نهادی مردمی و دولتی محسوب و تمامی هزینه هاش با صدور پروانه کسب تامین می شود تلاش می کنیم پروژه ساخت پارکینکگ و نمای ساختمان این اداره نیز در آینده نزدیک به اتمام یرسد.
عباس زاده در خصوص ساختار اصناف بافق نیز گفت: این نهاد دارای ۱۳ اتحادیه صنفی است که در دوبخش خدمات فنی،تولید و خدمات توزیع ، به طور مستقل فعالیت دارند.
وی ادامه داد: اداره اصناف شهرستان بافق در کنار فعالیت های صنفی دارای یک هیت عزاداری سید الشهدا است که در ایام محرم و ایام فاطمیه به برنامه عزاداری می پردازد.
این مسوول، ضمن مهم بر شمردن فریضه نماز اول وقت توسط اصناف بافق تصریح کرد: مغازه داران این شهر بیشتر این فریضه الهی را به صورت خود جوش و اغلب به جماعت انجام اقامه می کنند.
عباس زاده بر رعایت انصاف توسط اصناف و کسبه بافق در حق مردم تاکید کرد و افزود: مردم این شهرستان می توانند هرگونه تخلف از اصناف را باشماره تلفن ۳۲۴۲۲۰۵۱ گزارش دهند.
به گزارش خبر نگار ما، قیمت میوه و تر بار در بافق به مراتب گرانتر از تمام شهر ها و کلان شهر های کشور است و در حالیکه گران ترین میوه با کیفیت در منطقه شمال شهر تهران با ۲۰۰ هزار ریال عرضه می شود نرخ همان میوه با کیفیت پائین تر ۲۴۰ هزار ریال به فروش می رسد.
گرانی میوه در شهر بافق موجب نا رضایتی مردم شده و وقتی به این گرانی اعتراض می شود میوه فروش دستمزد بالای معدنکاران را عنوان می کند.
روز گذشته چند نفر از شهروندان بافقی در تماس با خبرنگار ما اعلام کردند: همه مردم بافق که معدنکار نیستند چگونه افراد کم در آمد می توانند در ماه مبارک رمضان و گرمای شدید این شهر، از خوردن میوه محروم و قدرت خرید آن را نداشته باشند.
خبر نگار ما این موضوع را با رئیس اصناف و صنعت و معدن و تجارت در میان گذاشت که اعلام کردند: برای تعادل قیمت میوه قرار است در سطح شهر بافق چند بازارچه عرضه میوه و تره بار دایر شود.
رئیس اتاق اصناف بافق افزود: چنانچه همشهریان بابت گرانفروشی و کم فروشی به این نهاد گزارش کنند شکایت آنها به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع خواهد شد.
عباس زاده در مورد قیمت سر سام آور میوه و سبزیجات در بافق خاطر نشان کرد: تمام تخلفات که تاکنون در قالب شکایت به این نهاد ارجاع داده شده را پیگری کرده ایم و در تلاشیم تا قیمت میوه و تربار را متعادل کنیم.

بخش نظردهی بسته شده است..