آغاز برداشت بادمجان محلی در ابرکوه

no-thumbs

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: کار برداشت بادمجان شیرین و خوش طعم این منطقه در سطح 80 هکتار از مزارع شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمهدی غیب الهی  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: متوسط عملکرد این محصول با توجه به شرایط آب و هوائی و مدیریت و تلاش کشاورزان در زمینه کاشت و داشت و نیز استفاده از مواد آلی و تغذیه مناسب ۵۰ تن و در بعضی مزارع به ۶۰ تن در هر هکتار می رسد .

وی با بیان اینکه به خاطر بحران آبی ۱۰ درصد سطح زیرکاشت آن کاهش یافته افزود: پیش بینی می شود تا پایان مردادماه، کشاورزان بیش از چهار هزار تن بادمجان برداشت و روانه بازار مصرف این شهرستان و شهرهای هم جوار کنند.
غیب الهی از ویژگی خاص این محصول که در مقایسه با دیگر نقاط کشور از لحاظ طعم و شیرینی منحصر بفرد است خبر داد و گفت: بادمجان شهرستان ابرکوه بدلیل شیرین بودن و کیفیت بسیار بالای آن یکی از مرغوبترین محصول تولید شده در سطح کشور است .
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه متاسفانه قیمت فروش آن برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست بر ضرورت تاسیس کارخانجات صنایع تبدیلی و کنسرو سازی در شهرک صنعتی تاکید کرد.
بادمجان به علت دارا بودن آهن در رفع کم خونی بسیار موثر است و خوردن آن گرفتگی رگ ها را باز می کند و شخص را از خطر سکته قلبی محفوظ می دارد.
همچنین بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی و پوست آن ضد سرطان است.
۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..