طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه یزد آغاز شد

no-thumbs

طرح ضیافت اندیشه با حضور جمع زیادی از اساتید و اعضای هیات علمی در دانشگاه یزد آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "محمدعلی امراللهی" دبیر ضیافت اندیشه استادان در نشستی که به همین منظور برگزار شد، با ارائه گزارشی از برپایی ضیافت اندیشه سال گذشته، توضیحاتی در مورد نحوه ثبت نام و چگونگی تشکیل کلاس‌های ضیافت اندیشه ارائه کرد.

 وی همچنین از اعضای هیات علمی خواستار حضور فعالانه در کلاس‌های ضیافت اندیشه امسال شد و خاطرنشان کرد: در پایان این دوره به حاضران در این کلاس‌ها، گواهی نیز اعطا خواهد شد.

"شعبانی" نماینده کمیته امداد شهرستان یزد نیز در ادامه این نشست توضیحاتی را در خصوص طرح اکرام ایتام و محسنین که از طرف کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، بیان کرد و از اعضای هیات علمی دانشگاه خواست تا در این طرح‌های خداپسندانه شرکت کنند .

حجت الاسلام "ابوطالبی" استاد مدعو و مدرس طرح ضیافت اندیشه استادان نیز در این نشست گفت: همه ما باید به پرهیز از محرمات توجه ویژه داشته باشیم و سرآمد دوری از محرمات نیز تقوای الهی است و باید از هرگناه دوری کنیم و تقوا را در خود نهادینه کنیم.

وی با اشاه به بیانات امام راحل (ره) در مورد تقوا، گفت: تقوا این نیست که ما در خانه یا مسجد بنشینیم و به عبادت بپردازیم و خود را دریابیم و کاری به دیگران نداشته باشیم، بلکه دین اسلام یک دین اجتماعی است که حتی به تقوا هم از دید اجتماعی می‌پردازد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اخیراً تعبیر جالبی در رابطه با تقوای اقتصادی داشتند و شما اعضای هیات علمی باید تقوای اجتماعی و اقتصادی را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

این استاد دانشگاه همچنین به بیان اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و تأکیدکرد: متاسفانه در این خصوص کار چندانی نشده و بعضاً بی‌تفاوت هستیم، اما باید آن را جدی بگیریم.

بخش نظردهی بسته شده است..