پیش‌بینی برداشت ۳۵ هزار تن ذرت از مزارع استان یزد

no-thumbs

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد گفت: با توجه به شروع فصل کشت ذرت در استان، پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از 35 هزار تن ذرت در استان تولید شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"فرجام فاضلی" با اشاره به این که فصل کشت ذرت در استان از نیمه دوم خرداد شروع می‌شود به کشاورزان توصیه کرد که به منظور جلوگیری از بروز خسارت سرمازدگی در پاییز حداکثر تا ۱۵ تیرماه نسبت به انجام کشت اقدام کنند.

وی کل سطح زیر کشت ذرت در استان را دو هزار و ۸۳۵ هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار دو هزار و ۴۳۵ هکتار به ذرت دانه‌ای با متوسط عملکرد هفت تن در هکتار و ۴۰۰ هکتار به ذرت علوفه‌ای با متوسط عملکرد ۴۵ تن در هکتار اختصاص دارد.

فاضلی همچنین خاطرنشان کرد: عمده شهرستان‌های پیشرو در کشت ذرت در استان شامل شهرستان‌های خاتم و ابرکوه هستند که توصیه می‌شود به منظور استفاده صحیح از منابع آبی در آبیاری این اراضی از روش‌های نوین آبیاری خصوصا آبیاری تیپ استفاده شود.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان در پایان نیز اظهار کرد: کشاورزان باید به منظور جلوگیری از بدسبزی و کاهش تراکم در سطح مزارع، بذور مورد نیاز را از عاملان توزیع بذر مورد تأیید مراکز جهاد کشاورزی تهیه کنند.

بخش نظردهی بسته شده است..