استاندار:

معاون اول رییس جمهوری پیگیر مشکلات کاشی و سرامیک یزد است

استاندار یزد از دستور معاون اول رییس جمهوری به وزیر صنعت برای پیگیری مشکلات صنعت کاشی و سرامیک این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز سید محمد میر محمدی  در شورای هماهنگی بانکهای استان هدف از تشکیل این جلسه با حضور اعضای انجمن کاشی و سرامیک استان را طرح مسائل و مشکلات تولیدکنندگان این صنعت در استان و هم اندیشی برای یافتن راه حلهای مؤثر در زمینه کاهش این مشکلات عنوان کرد.

وی گفت: در این رابطه با معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت مذاکرات و مکاتباتی صورت گرفت و مشکلات این واحدها اعلام شد و که اقای جهانگیری طی دستوری از وزیر صنعت خواست تا به فوریت پیشنهادات خود را به دولت جهت تصویب به منظور کاهش این مشکلات ارائه دهند تا هم به بازار داخلی جهت صادرات کمک شود و هم تعرفه های کاشی های وارداتی در راستای حمایت از تولیدات داخلی افزایش یابد.
میرمحمدی افزود : شرایط منطقه و واقعیات موجود باعث شد که مشکلاتی برای صنایع کاشی و سرامیک استان ایجاد شود منتها همه باید با هم اندیشی و همکاری در جهت حمایت از تولیدکنندگان قدم برداریم.
در این نشست دو دستور کار شامل بررسی مسائل و مشکلات مربوط به تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک استان و همچنین بررسی میزان منابع و اعطای تسهیلات و وصول مطالبات بانکهای استان در سال ۹۳ مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه اخذ تسهیلات و نقدینگی و همچنین مشکل چک های برگشتی و سرمایه در گردش طرح شد.
سپس مدیران شعب بانکهای استان نیز توضیحات لازم را پیرامون موضوع ارائه دادند و هر یک اعلام آمادگی خود را برای ارائه سقف مساعدتهای قانونی به واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک استان اعلام داشتند.
همچنین مدیران شعب بانکهای استان گزارشی از وجود منابع و اعطای تسهیلات و وصول مطالبات خود در سال ۹۳ را ارائه نمودند.
در پایان مقررشد باتوجه به مباحث مطروحه در جلسه امروز، نشستی تخصصی با حضور مدیران شعب امور بانکهای استان برگزار و بسته های پیشنهادی در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی باعنایت به بخشنامه اسفندماه بانک مرکزی ارائه گردد.ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..