پیش‌بینی برداشت یک‌هزار تن محصول کنجد در یزد

no-thumbs

مدیر زارعت سازمان جهادکشاورزی استان یزد، این استان را در زمینه تولید محصولات کنجدی از شناخته‌شده‌ترین مناطق کشور خواند و گفت: یزد را می‌توان قطب صنعتی محصولات کنجدی ایران نامید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز "فرجام فاضلی" با بیان این که دانه‌های روغنی پس از غلات، دومین ذخایر غذایی جهان را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: یکی از دانه‌های روغنی که دارای قدمت زیادی در جهان به خصوص در آسیا می‌باشد، کنجد است.

وی افزود: کنجد یکی از قدیمی‌ترین محصولات کشاورزی در دنیاست که کشت آن در آسیا بیش از پنج هزار سال قدمت دارد.

وی ارزش غذایی دانه‌های کنجد را در سطح بالایی خواند و گفت: این دانه‌های کوچک حاوی حدود ۴۲ تا ۵۴ درصد روغن باکیفیت، ۲۲ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۲۰ تا ۲۵ درصد کربوهیدرات و چهار تا شش درصد کنجاله هستند.

فاضلی گفت: با توجه به هماهنگی در خصوص تامین و حمل بذر کنجد رقم دشتستان به استان یزد و با توجه به شروع زمان کشت کنجد در استان، پیش بینی می‌شود امسال تا سطح سکهزار و ۳۰ هکتار کنجد در استان کشت شود و میزان تولید به یک‌هزار تن هم خواهد رسید.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان در پایان استان یزد را در زمینه تولید محصولات کنجدی از شناخته‌شده‌ترین مناطق کشور خواند و گفت: یزد را می‌توان به عنوان قطب صنعتی محصولات کنجدی ایران نامید و به همین دلیل این مدیریت سعی در فرهنگ‌سازی برای توسعه کشت کنجد در استان دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..