ورزش یزدباید در مسیر اجتماعی شدن گام بردارد

no-thumbs

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با تاکید بر اجتماعی شدن ورزش گفت: ابعاد مختلف ورزش باید به مردم شناسانده شود تا ورزش به عنوان یک اقدام اجتماعی در میان مردم نهادینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز مجید جوادیان‌زاده در نخستین نشست هماهنگی نخستین جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش اظهار داشت: اگر بتوانیم ورزش کردن را در جامعه و خانواده‌ها به عنوان رکن‌های اصلی اجتماع نهادینه کنیم، جامعه‌ای سالم، پویا و بانشاط خواهیم داشت.

وی افزود: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، شایسته است همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی با مشارکت بخش خصوصی در مسیر همگانی کردن ورزش گام بردارند.

جوادیان‌زاده ادامه داد: آنچه مهم است این است که باید در مسیر اجتماعی کردن ورزش گام برداریم و جنبه‌های گوناگون و ابعاد مختلف ورزش را به جامعه نشان دهیم.

وی با انتقاد از اینکه عمده امکانات کشور به ویژه در بخش فرهنگی، هنر و ورزش در پایتخت متمرکز شده است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی مانند نخستین جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش در استان یزد می‌تواند این انحصار را از بین ببرد و این امکان را فراهم آورد تا استان‌های دیگر نیز در کنار تهران بتوانند حرف‌های خود را مطرح و هویتشان را بازگو کنند.

جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: همگان بر میزان تاثیرگذاری فیلم و هنر در فراگیر شدن ورزش در جامعه اذعان داریم و با برگزاری این جشنواره می‌توانیم سلامت را به مردم کشور و استان هدیه دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد تاکید کرد: اگر نیم ساعت ورزش کردن در روز در بین خانواده‌ها نهادینه شود، اجتماعی سالم خواهیم داشت و بسیاری از هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: یکی از پایه‌های اساسی سلامت در جامعه بحث پیشگیری است که با فرهنگ‌سازی ورزش همگانی در جامعه می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

به گزارش فارس،‌نخستین جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش که ابتدا قرار بود در سطح استانی برگزار شود، با حمایت وزارت ورزش و جوانان قرار است در اواخر پاییز یا اوایل زمستان در گستره ملی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شود.

بخش نظردهی بسته شده است..