در دیدار با مدیرکل صدا و سیما

استاندار یزد: دین اسلام، فقط غم و اندوه نیست

استاندار یزد گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، نقش ارزنده ای در گسترش اعتماد عمومی در ارتباط با نظام و دولت دارد و این امر جایگاه خاصی به این رسانه بخشیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزرییس و معاونین صدا و سیمای مرکز یزد با حضور در دفتر کار استاندار با وی دیدار و گفتگو کردند.


استاندار یزد در این دیدار سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش را گرامیداشت و با اشاره به تغییرات صورت گرفته در صدا و سیمای مرکز یزد گفت: بسیار امیدوارم که تغییر و تحول مثبتی در راستای ارتقاء سطح کیفی و محتوایی برنامه های این مرکز صورت گیرد تا فضایی بالنده را در استان شکل دهد چرا که برای این مرکز، اصل و محور کار، باید مخاطب باشد و مخاطبین نیز در یک قشر یا گروه خاص خلاصه نمی شوند بلکه طیف های مختلف فکری و فرهنگی و اجتماعی و اعتقادی و سیاسی را در بر می گیرند و دامنه وسیعی دارند.


سید محمد میرمحمدی با تاکید بر دامنه وسیع و فراگیر مخاطبین صدا و سیما خاطر نشان نمود: لحاظ افکار و دیدگاه های این دامنه وسیع باید در برنامه های شما دیده شود، گرچه در برخی مواقع نیز با برداشت های متفاوت نسبت به برنامه ها مواجه هستید.


وی افزود: هنر صدا و سیما این است که به تناسب اقشار مختلف جامعه و دسته بندی های گوناگون، از کودک و نوجوان و جوان گرفته تا روحانی و عالم و متخصص و اقشار مذهبی و اندیشمندان و زن و مرد، برنامه سازی کند و بتواند توجه و اعتماد همه را نیز به خود جلب نماید.


عالی ترین مقام اجرایی استان خاطر نشان نمود: در ارتباط با برنامه های صدا و سیمای مرکز یزد و واکنش های پیرامون آن با یک طیف سنتی و البته محدود در استان مواجهیم که مثلاً در برخی مواقع حتی از چارچوب فتاوای رهبری در زمینه موسیقی نیز فراتر می روند که لازم است تعاملات و آگاهی بخشی مناسبی با این دوستان صورت گیرد تا صدا و سیما نیز بتواند از ابزارهای موثر ارتباطی چون موسیقی بهره لازم را برای ارتباط با مخاطبین ببرد.


استاندار یزد خاطر نشان نمود: از نظر محتوی برنامه های مزکز یزد نسبتاً توانسته که مخاطبین را راضی کند و در این راه پرسنل صدا و سیما هم زحمات موثری متقبل شده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.


میرمحمدی سپس با تاکید بر لزوم ارائه جنبه اصیل و محتوای واقعی مباحث دینی و مذهبی به مردم از سوی صدا و سیما گفت: نباید برنامه های مذهبی را تنها در مسائل مرتبط با غم و اندوه و عزاداری خلاصه نمود بلکه باید وجوه نشاط آفرین، شادی بخش و تحول زای دین و مذهب را نیز به مردم در قالب برنامه های گوناگون نشان داد و اثبات نمود که دین، فقط ماتم و اندوه نیست بلکه رسیدن به اصل دین، نشاط آور و مایه پویایی و شادابی مردم است.


وی ادامه داد: صدا و سیما باید در قالب برنامه های مذهبی وجوهی چون صداقت، امانت داری، نظم پذیری، انجام کار گروهی، نشاط آفرینی، زیبایی شناسی، وجدان کاری، مسئولیت پذیری اجتماعی و تلاش برای رسیدن به یک جامعه الگوی انسانی و اسلامی را مد نظر قرار دهد و آنگاه هیچ طیف و گروهی نیز نمیتواند به این نگاه ایرادی وارد کند.


استاندار یزد سپس بر لزوم رعایت عیب پوشی از منظر دین مبین اسلام تاکید کرد و خاطر نشان نمود: برنامه های صدا و سیما باید به گونه ای طراحی و اجرا شود، که جنبه های مثبت و تحول آفرین را پوشش دهد و از پخش و علنی کردن مواردی که موجب کاهش انگیزه جامعه برای پیشرفت و رواج بداخلاقی ها و ناهنجاری ها شود بپرهیزد.


میرمحمدی با بیان این امر که باید در خصوص تغذیه روحی مردم حساس باشیم افزود: انعکاس مسائل نادرست در صدا و سیما صحیح به نظر نمی رسد و آثار منفی به همراه دارد چرا که دلیلی وجود ندارد که برخی از مباحث را عمومیت دهیم.


عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه بر نقش صدا و سیما در ایجاد همگرایی میان مردم و دولت و جلب اعتماد مردم به نظام تاکید کرد و گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی، نقش ارزنده ای در گسترش اعتماد عمومی در ارتباط با نظام و دولت دارد و این امر جایگاه خاصی به این رسانه بخشیده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق رسانه ای از سوی همه رسانه ها خاطر نشان نمود: باید فضایی بر رسانه ها حاکم شود که همه در جهت رشد و تعالی مردم حرکت کنند و از مچ گیری و تخریب و دامن زدن به احساسات کور و تحریک مردم و نشر اکاذیب پرهیز شود.


استاندار یزد بر لزوم انتقاد پذیری مدیران تاکید کرد و گفت: همه تلاش ما در طول این مدت بر این امر استوار بوده که انتقاد پذیری در مدیران رواج یابد و نقد صحیح و منصفانه جایگزین تخریب شود و طبیعی است که رسانه ها به ویژه صدا و سیما در این خصوص، نقشی تعیین کننده و ارزنده ایفاء مینمایند.
میرمحمدی در پایان خاطر نشان نمود: رسانه ای موفق است که بتواند در جامعه نشاط و پویایی و شادابی ایجاد کند و مردم را به سوی تحول مثبت رهنمون سازد.

رویکرد جدید صداوسیما تعامل با مخاطبین است

احمد پهلوانیان مدیر صداوسیمای یزد نیز در این دیدار، رویکرد جدید سازمان را تعامل با مخاطبین ذکر کرد و افزود: تمام تلاش ما این است که برنامه ها از نظر کیفی و محتوایی سطح مطلوب تری پیدا کند و رشد داشته تا شایسته دارالعباده و دارالعلم بودن یزد باشد.


وی ایجاد فضای شاد و پرنشاط و بهره گیری از هنرهایی چون تئاتر و موسیقی و طنز را از جمله ابزارهایی دانست که به کمک آن می توان سطح کیفی و محتوایی برنامه های صدا و سیمای مرکز یزد را ارتقاء بخشید.


رییس سازمان صدا و سیمای مرکز یزد در پایان با ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت بودجه و امکانات این مرکز، خواستار اعمال حمایت های قانونی از سوی استانداری یزد شد.

بخش نظردهی بسته شده است..