آماده‌سازی پارک‌های جدید در شهر یزد

no-thumbs

شهردار یزد از اقدامات عمرانی در شهر ازجمله آماده‌سازی پارک«تل کسنویه»، «طبیعت» و «حسن‌آباد» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز«محمدرضا عظیمی‌زاده» افزود: آسفالت پارک تل کسنویه تمام و چراغ‌های روشنایی پارک نیز نصب شده است و سرویس‌های بهداشتی این پارک نیز در حال تکمیل است.
وی ادامه داد: نصب مبلمان پارک و وسایل بازی در پارک طبیعت آغاز شده و این پارک شهری در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری خواهد شد. این مسئول درباره تکمیل پارک حسن‌آباد گفت: کار کاشت نهال در این پارک به دلیل گرمای هوا متوقف شده است و عملیات نهال‌کاری دوباره از شهریورماه آغاز خواهد شد.
عظیمی‌زاده افزود: نصب چراغ روشنایی و کف‌سازی این پارک برای تسریع در بهره‌برداری در دست اقدام است و سپس تجهیزات مورد نیاز در پارک نصب می‌شود تا برای استفاده شهروندان آماده شود. شهردار یزد ادامه داد: عملیات بهسازی باغ فخار با عنوان «بوستان خبرنگار» واقع در بلوار مدرس با همکاری منطقه ۲ شهرداری یزد در حال تکمیل است. وی از همکاری استانداری برای تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز پارک‌های شهر از محل پساب تصفیه خانه فاضلاب خبر داد.
این مسئول گفت: زمانی که آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گیرد، امکان توسعه فضای سبز و سرسبز کردن فضای پارک‌ها فراهم می‌شود.
وی از دیگر اقدامات عمرانی شهر را مرمت آسفالت معابر شهر اعلام کرد و افزود: سازمان عمران و سازمان همیاری شهرداری‌ها با همکاری پیمانکاران در مناطق شهرداری، برای مرمت آسفالت معابر شهر بسیج شده‌اند.
عظیمی‌زاده افزود: آسفالت بلوار پاسداران با همکاری شهرداری حمیدیا در حال مرمت است. شهردار یزد گفت: تکمیل بلوار خاتم یزد از دیگر طرح‌های مهم عمرانی شهر است که با تلاش شهرداری منطقه ۲ در حال تکمیل است. وی ادامه داد: مشکلاتی در روند تکمیل این طرح پیش آمده بود که از سوی شهرداری رفع شده است تا این بلوار هر چه سریع‌تر به خیابان کاشانی متصل شود.
این مسئول با اشاره به آزادسازی پارک میدان باغ ملی گفت: با تخریب استخر باغ ملی، این فضا به‌صورت مشهود به فضای سبز تبدیل شده است اما ساماندهی آن نیازمند جابه‌جایی پست برق است.
عظیمی‌زاده گفت: اتاق برق شرکت توزیع برق واقع در این میدان، برق مورد نیاز برخی از دستگاه‌های استان را تامین می‌کند و جابه‌جایی آن هزینه‌بر و زمان‌بر است. وی ادامه داد: از شرکت توزیع برق استان خواسته‌ایم که با کوچک و زمینی کردن پست فعلی، سیمای این قسمت از پارک را زیبا کند و سپس به ساماندهی نقاط آزادسازی شده اقدام خواهد شد. شهردار یزد تاکید کرد: پس از جابه‌جایی پست برق و زمینی‌کردن آن، می‌توان با نصب پست کوچک‌تر، فضای بهتری برای نصب آبنمای شهری در ورودی این پارک ایجاد کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..