ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گردشگری با اسب

no-thumbs

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ارائه ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش گردشگری با اسب خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز “محمدرضا نصیری” در بازدید از طرح‌های گردشگری شهرستان اشکذر، اظهار کرد: شهرستان اشکذر با پتانسیل بالا در بخش‌های میراث فرهنگی قابلیت تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری استان را دارد.

وی افزود: این شهرستان که در مسیر تهران – بندرعباس واقع شده و دارای آثار تاریخی همچون قلعه‌های باستانی ابراهیم آباد، عزآباد، امامزاده سلطان، تپه‌های شنی و یخچال طبیعی، آب انبارها، حسینیه‌ها و خانه‌های تاریخی است، در نوع خود دیدنی و جذاب است.

نصیری همچنین با بیان این که شهرستان اشکذر با دو هزار راس اسب پیشتاز در صنعت گردشگری با اسب است، تصریح کرد: وجود بیش از ۱۰۰ واحد پرورش و آموزش اسب، منطقه نمونه گردشگری چرخاب و تپه‌های مناسب جهت کویرنوردی از عمده پتانسیل‌های این شهرستان محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی همکاری لازم با متقاضیانی که تمایل دارند در بخش گردشگری با اسب فعالیت داشته باشند را دارد و تسهیلات لازم را در این رابطه به آنها ارایه می‎‎دهد.

نصیری در پایان اضافه کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری بخش خضرآباد که قابلیت تبدیل به مجموعه تفریحی و گردشگری را دارد، چشمه قل کافی‌آباد است که می‌تواند با همکاری بخشداری و دهیاری منطقه، زیرساخت‌های ایجاد یک مجموعه تفریحی و گردشگری در کنار این جاذبه طبیعی فراهم شود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..