صنعتی با معیارهای زیست محیطی در یزد

no-thumbs

فرماندار یزد از محل جدید احداث کارخانه ذوب آهن فلزات بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمود شاکری شمسی به همراه معاونین سیاسی و اجتماعی و فنی و امور عمرانی فرمانداری، شهردار شاهدیه، روسای ادارات توزیع نیروی برق و تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان از محل احداث جدید کارخانه ذوب آهن فلزات بازدید نمود.
فرماندار یزد در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به شکایات مردمی و لزوم انتقال کارخانه ذوب آهن فلزات شهر شاهدیه به خارج از این شهر بازدیدی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط انجام و از نزدیک مسائل، مشکلات و کمبودهای محل جدید احداث این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت.
شاکری شمسی با تأکید به این که در توسعه صنعتی، ملاحظات زیست محیطی باید در نظر گرفته شود، افزود: با گذشت زمان و توسعه شهرها تعداد قابل توجهی از منازل مردم در مجاورت برخی از واحدهای تولیدی آلاینده قرار گرفته و مشکلات زیست محیطی را برای مردم ایجاد کرده است، لذا ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی ذیربط با همکاری مسئولین واحدهای صنعتی نسبت به کاهش موارد آلاینده و ارتقای سطح کیفیت مسائل زیست محیطی اقدامات لازم معمول دارند.
وی با اعلام این که در شهرستان یزد به دنبال رفع آلودگی‌های زیست محیطی هستیم خاطرنشان ساخت: تاکنون جلسات مختلفی در شهرستان برگزار شده و راهکارهای مختلف به منظور انتقال واحدهای آلاینده به خارج از شهر و یا کاهش کانون‌های آلوده کننده اندیشیده شده است.
فرماندار یزد با اشاره به درخواست‌های شهروندان شهر شاهدیه برای انتقال کارخانه ذوب فلزات مستقر در این شهر تصریح کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از این واحد آماده بهره برداری است که امیدواریم با پیگیری و تعامل صورت گرفته مشکل برق این واحد نیز در آینده ای نزدیک مرتفع و این انتقال هر چه زودتر صورت پذیرد.
شاکری شمسی در پایان تصریح کرد: کاهش آلودگی و آلاینده‌های زیست محیطی سطح شهرستان یزد از اولویت‌های کاری فرمانداری است که در سال جاری نیز با جدیت در حال پیگیری هستیم.

بخش نظردهی بسته شده است..