معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد هشدار داد:

برنامه یا شعار تفرقه انگیز در روز قدس، ممنوع!

معاون سیاسی استاندار یزد با اشاره به اینکه روز قدس به محلی برای نشان دادن وحدت مسلمانان جهان تبدیل شده است گفت: برنامه ها و شعارها بگونه ای نباشد که بخشی از مردم را آزرده نماید و ارتباطی هم با روز قدس نداشته باشد بلکه باید این روز، روز وحدت و انسجام داخلی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز محمد علی طالبی در نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه هفتم تیر آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود با اشاره به حوادث حمله شیمیایی به سردشت، ترور شهید صدوقی، حادثه هفتم تیر و ساقط کردن هواپیمای ایرباس در ۱۲ تیر، فرمودند" برخی معتقدند این هفته را باید به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نام گذاری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: در حقیقت همه ی این حوادث در کنار بسیاری از مسائلی که امروز در کنار جهان اسلام می گذرد نمادی هست از نوع حقوق بشر آمریکا که مهمترین آن بحث فلسطین است که امروز بیش از شش دهه مردم سرزمین فلسطین به عنوان یکی از پاره های اصلی جهان درگیر ظلمی هستند که صهیونیست ها در آن سرزمین اعمال می کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: در کنار بحث فلسطین شاهد بحث تجاوز به سرزمین یمن در سایه سکوت و حتی همراهی قدرت های استکباری و سازمان های بین المللی وابسته به آن قدرت ها هستیم.


طالبی خاطر نشان کرد: جنایات داعش که امروزه فراتر از مرزهای سوریه و عراق در حال انجام است نشان دهنده این است که ما با یک برنامه کاملا منسجم در جهت از هم گسیختن جهان اسلام مواجه هستیم که لازم و ضروری است که مسلمانان جهان از هر فرصتی برای انسجام بخشی بین خودشان در جهت مقابله با این جنایت ها استفاده نمایند.
وی یادآور شد: نماد اصلی که امروز برای وحدت جهان اسلام مطرح است بحث روز قدس می باشد که به نوعی جهانی شده و در بسیاری از مناطق دنیا گرامی داشته می شود.


این مقام مسئول عنوان کرد: روز قدس در کنار آنکه نماد وحدت و انسجام است می تواند نماد اعتراض نسبت به جنایت هایی باشد که امروزه در هر نقطه ای از جهان در حال اتفاق افتادن است.
وی اظهار داشت: وظیفه و مسئولیت دینی و اسلامی ما ایجاب می کند که بنابر تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در روز قدس حضوری فعال داشته باشیم.


حمایت از قدس می تواند در چارچوب منافع ملی ما تحلیل شود


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: امروزه حمایت از قدس و گرامی داشت آن روز و نیز حمایت از مبارزینی که در سرزمین های اشغالی علیه اسرائیل و آمریکا مبارزه می کنند می تواند در چارچوب منافع ملی ما هم تحلیل شود.
وی با بیان اینکه امروزه مباحث استراتژیک امنیت ملی ما در چارچوب مرزهای جغرافیای مان نیست گفت: ساز و کار دنیای جدید طوری شده است که ما باید فراتر از مرزهایمان به فکر امنیت ملی خودمان باشیم و اگر امروزه خدماتی در بعضی از نقاط دنیا ارائه می شود نباید تصور شود که این خدمات صرفا یک بحث اعتقادی است و عده ای با این برنامه ها و اقدامات نظام مخالفت نمایند بلکه این اقدامات می تواند در چارچوب امنیت ملی خودمان نیز تعریف شود.


طالبی خاطر نشان کرد: حوادث ایجاد شده در منطقه هم نشان از این دارد که اگر به این مسائل در چارچوب امنیت ملی خود نگاه نکینم به راحتی امنیت و آسایش مردم کشورمان دستخوش تغییر و چالش خواهد شد، بنابراین لازم است که به این بخش از موضوع روز قدس توجه نماییم و تحلیل هایی را هم در این رابطه داشته باشیم.


وی در ادامه از برنامه های تدوین شده در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و از همه ادارات و دستگاههایی که به نوعی پذیرای این برنامه ها بوده اند قدر دانی نمود و اظهار داشت: این تعامل و همراهی بسیار خوب ادارات و سازمان ها در این مسیر نشان دهنده باور عمیق آنها به اینکه باید این روز در احسن وجه گرامی داشته شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: امیدوار هستیم که این روز علاوه بر اینکه کمک می کند به نشان دادن وحدت و انسجام همه مسلمانان در سراسر جهان نمادی از وحدت و انسجام مردم عزیز ایران نیز باشد.
وی در ادامه افزود: باید سعی کنیم تا برنامه ها و شعارهای ما بگونه ای نباشد که بخشی از جامعه و مردم را آزرده نماید و ارتباطی هم با روز قدس و این مناسبت نداشته باشد بلکه باید این روز را به روز وحدت و انسجام جامعه خودمان تبدیل نماییم.


طالبی با بیان اینکه امسال به نام سال وحدت، همبستگی و هم زبانی نامگذاری شده گفت: باید با توجه به رویدادهای که از جمله انتخابات پیش رو داریم از فرصت هایی همچون حضور همگانی در روز جهانی قدس، ۲۲ بهمن و ده فجر استفاده کنیم تا این وحدت و همبستگی را تقویت نماییم به امید آنکه در پایان سال انتخابات شکوهمندی همراه با حضور حداکثری مردم داشته باشیم.


وی در پایان سخنان خود ضمن امیدواری به برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روز جهانی قدس اظهار داشت: بحث شهرستان ها در این زمینه بسیار مهم است که لازم است پیگیری هایی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و استانداری صورت گیرد تا ان شا الله با هماهنگی و تعامل دستگاه ها و با برنامه ریزی های خوبی که صورت می گیرد شاهد برگزاری باشکوه روز قدس در سطح شهرستان ها نیز باشیم.


گفتنی است راهپیمایی روز قدس در شهر یزد روز جمعه مورخ ۱۹تیر ماه از ساعت ۱۱ صبح از میدان شهید بهشتی آغاز و به سمت خیابان امام خمینی، چهار راه شهدا، خیابان قیام ادامه می یابد و در میعادگاه نمازجمعه با قرائت قطعنامه و برگزاری نمازجمعه پایان می یابد.

بخش نظردهی بسته شده است..