تاکید معاون فرماندار میبد بر معرفی آثار تاریخی شهرستان

no-thumbs

معاون فرماندار میبد، با بیان اینکه در این شهرستان دنیایی از آثار و بناهای تاریخی وجود دارد بر معرفی آنها از طریق رسانه های گروهی و مردم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحسن فلاح در دیدار با رییس و خبرنگاران ایرنا مرکز یزد افزود: خیلی از مردم با این منطقه آشنا نیستند که باید در این راستا تلاش و برنامه ریزی های بیشتر انجام شود.


وی تعداد بناهای این شهرستان را یکهزار و ۷۵۰ مورد بیان کرد و گفت: ۲۵۰ مورد از تعداد به ثبت ملی رسیده و بقیه هم در نوبت ثبت هستند.

فلاح با اشاره به اینکه میبد از لحاظ گردشگری بعنوان اولین شهر گردشگری ایران معرفی شده و دارای ۸۰۰ هکتار بافت باستانی و تاریخی است اظهار کرد: نارین قلعه ، رباط شاه عباسی ، برج کبوتر خوان ، یخچال خشتی از جمله آثار تاریخی این منطقه است که نارین قلعه یک بنای بی نظیر است.

وی با بیان اینکه در احیای بافت تاریخی این منطقه اقدامات خوبی انجام شده ات گفت: تاکنون سه تا چها اسیاب قدیمی که سالها زیر خروارها خاک مدفون بودند شناسایی شده است.

معاون فرماندار میبد اظهار کرد: زیلو و سفالگری از جمله هنرها و صنایع دستی خاص مردم این منطقه است

وی از این شهرستان بعنوان بزرگترین شهرستان صنعتی استان یزد یاد کرد و گفت: ۴۰ درصد کاشی کشور در این منطقه تولید می شود و ۳۰ کارخانه در این بخش فعال هستند.

وی نرخ بیکاری شهرستان را نزدیک به صفر بیان کرد و گفت: خیلی از نیروهای کاری از خارج شهرستان هستند.

فلاح از وجود ۱۸ مرکز آموزش عالی خبر داد و گفت: هم اکنون دو کارخانه داروسازی در این شهرستان آماده راه اندازی است.

به گفته وی مردم میبد در امور خیری پیشتاز هستند و هر وقت فرصتی به مردم داده شده چند برابر خدمات حاصل شده است.

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی میبد هم گفت: بافت تاریخی شهرستان ۱۴ سال پیش به ثبت اثار ملی رسید.

محمود ادیبان افزود: مقدمات ثبت جهانی این اثر ارزشمند نیز در حال فراهم شدن است .

وی مردم میبد را اهل فرهنگ و هنر دانست و از پیشتازی دانش آموزان این شهرستان در قبولی کنکور در استان به نیکی یاد کرد.

رییس مرکز رشد فناوری شهرستان میبد هم گفت: هم اکنون ۱۱ شرکت در این مرکز در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

محمد جواد احمدی افزود: یکی از این شرکت ها سه دستاورد مهم علمی در حوزه گیاهان دارویی دست پیدا کرد و در سال گذشته به ثبت رسید.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد با قدر دانی از تلاش مسوولان شهرستان میبد گفت: ارتباط و تعامل دوسویه بین مسوولان و رسانه ها ضمن آنکه ظرفیت ها شناسایی و کاستی برطرف خواهد شد به پیشرفت و توسعه شهرستان منجر می شود.

اسماعیل جهانبخش افزود: ایرنا بعنوان رسانه رسمی نظام با تولید فرآورده های خبری هدفمند و اثر گذار اخبار مناطق مختلف استان را در چارچوب اصل اعتدال منتشر می کند.

وی بابیان اینکه ایرنا با قدمت ۸۰ ساله قادر است از تمام ظرفیت های خود برای توسعه کشور استفاده کند، تعامل و همکاری بیشتر مسوولان شهرستان میبد با رسانه ها و بویژِه ایرنا را خواستار شد.

خبرنگاران ایرنا مرکز یزد در سفری یکروزه به شهرستان میبد از تعدادی از آثار تاریخی این منطقه از جمله نارین قلعه، اسیاب آبی، رباط شاه عباسی، کبوتر خوان و یخچال خشتی دیدن کردند.

میبد در ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده و جمعیت آن بر اساس آخرین آمار ارائه شده ۹۴ هزار نفر است.

این شهرستان شامل یک بخش مرکزی و دو بخش بفروئیه و ندوشن و ۱۶ روستا است با پنج هزار و ۸۴ کیلومتر مربع وسعت و به لحاظ تراکم نسبی جمعیت ، بعد از یزد قرار دارد و همچنین دومین مرکز شهری و تجاری استان یزد محسوب میشود.

 

بخش نظردهی بسته شده است..