پروژه بین المللی منارید در شهرستان خاتم اجرا می شود

no-thumbs

پروژه بین المللی منارید در شهرستان خاتم اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز زاده رحمانی، فرماندار شهرستان خاتم ضمن اعلام این خبر افزود: اخیرا مجری این پروژه در استان و همچنین کارشناس کشوری آن از مناطق هرات و مروست بازدید و پتانسیل های خاتم را برای تعمیم و اجرای این پروژه ستوده و مورد تایید قرار داده اند و آقای میرمحمدی، استاندار کارشناس و فرهیخته یزد نیز با تعمیم و اجرای این پروژه در روستاهای نمونه و مولد خاتم موافق می باشند.

فرماندار خاتم با اشاره به این که اتکاء پروژه منارید به منابع طبیعی است، یادآور شد شهرستان خاتم هم دارای منابع طبیعی و عرصه های زیست محیطی منحصر به فردی است و هم مشارکت جوامع محلی آن در اجرای چنین پروژه هایی بالاست و لذا پیش بینی می شود در بین همه مناطق تحت پوشش این پروژه در شمال آفریقا و خاورمیانه، نتایج آن در این شهرستان بهتر ملموس و مشهودتر باشد.

گفتنی است پروژه بین المللی منارید(MENARID) در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می‌شود. این پروژه در ایران، با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF)، برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به‌عنوان نماینده دولت از شهریور ۱۳۹۰ آغاز شده است.

هدف نهایی پروژه، توسعه مدیریت یکپارچه منابع طبیعی تجدید شونده با توجه به سازگاری با شرایط اقلیمی و منافع محیط زیست جهانی است، همچنین پروژه در پی آن است که از ظرفیت زیست‌بوم‌ها در جهت تامین معاش مردم محلی حفاظت نماید. پروژه منارید به‌منظور تحقق این هدف، با سایر پروژه‌های کشور تحت یک چتر حمایتی همکاری و مشارکت فعالانه دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..