کتاب فرهنگ عامه شهرستان خاتم

no-thumbs

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشستی در محل فرمانداری خاتم بر تدوین هر چه سریعتر کتاب فرهنگ عامه شهرستان خاتم تاکید کرد و خواستار تهیه این کتاب به صورت مکتوب و مستند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی غیاثی در این نشست گفت: در شهرستان خاتم برنامه های فرهنگی از جمله کنگره ادبی سراسری شعر روستا و همچنین تدوین کتاب فرهنگ عامه شهرستان که یکی از ملزومات است تا به وسیله آن فرهنگ شفاهی شهرستان به صورت مکتوب منتشر شود از جمله کارهای فرهنگی است که باید در این شهرستان انجام پذیرد.

 

وی اضافه کرد: در حمایت از بحث نشر و گسترش فرهنگ عامه شهرستان خاتم از آنجایی که این شهرستان دارای آداب و رسوم و سنن منحصر به فردی می باشد لذا از تهیه کنندگان مستند فرهنگ عامه این شهرستان حمایت خواهیم کرد و همکاری لازم را خواهیم داشت.

 

 

این مقام مسئول در ادامه از توجه ویژه فرماندار شهرستان خاتم به بحث فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

 

غیاثی اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هرات از پروژه های در اولویت ما می باشد که با مشکلات اعتباری در سالهای گذشته این پروژه نیمه تمام مانده که امسال با همکاری مسئولین محترم استانداری یزد و سازمان مدیریت برنامه ریزی و همچنین عنایت ویژه فرماندار شهرستان به این موضوع امید داریم این پروژه فعال شود و هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

 

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد این مجتمع را یکی از نیازهای مبرم هنرمندان و بخش فرهنگی شهرستان دانست و گفت: این شهرستان به لحاظ وجود فضا و امکانات و زیر ساختها به شدت دارای مشکل می باشد که امید داریم تا این مشکلات مرتفع گردد.

 

این نشست که در محل فرمانداری خاتم و با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان بود فرماندار خاتم بر استفاده از نیروهای بومی در اداره ارشاد شهرستان خاتم تأکید کرد.

 

 

محمد زاده رحمانی همچنین تأمین هزینه های جاری و فرهنگی اداره ارشاد خاتم را مهم و در اولویت دانست.

 

این مقام مسئول با اشاره به شاعر بزرگ کشور، استاد مرحوم حسین لاری پور که از ادیبان شهرستان خاتم می باشد گفت: مراسم یادواره ای نیز به همین منظور برگزار خواهد شد.وی اظهار داشت: آثار این ادیب چه در زمینه شعر و نقاشی باید به صورت یک نمایشگاه در شهرهای خاتم و یزد بر پا شود.

 

این مقام مسئول در پایان به بوم فرهنگی متقاوت خاتم اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به وجود این بوم متفاوت باید کتاب فرهنگ عامه شهرستان بطور مستند و مکتوب در اختیار مردم قرار گیرد.

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..