بیانیه مجمع اصلاح طلبان بافق

no-thumbs

جمع اصلاح طلبان بافق درباره اولین نشست فعالین طیفهای مختلف سیاسی بافق اقدام به انتشار بیانیه ای نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمجمع اصلاح طلبان بافق درباره اولین نشست فعالین طیف های مختلف سیاسی بافق که عصر چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه سال جاری با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد و مسئولین بافقی و جمعی از فعالان طیف های سیاسی بافق برگزار گردید بیانیه ای به شرح ذیل منتشر نمود:

 

رسالت قلم و وظیفه رسانه، شفافیت و صداقت است

بسمه تعالی

همانطور که در رسانه ها و سایت های خبری شهرستان منتشر شد روز چهار شنبه بیست و هفتم خرداد جلسه ای تحت عنوان "نشست طیف های مختلف سیاسی شهرستان بافق " در جهت فرمایش مقام معظم رهبری تحت عنوان "همدلی و همزبانی " با میزبانی مجمع اصلاح طلبان شهرستان بافق و با حضور دکتر طالبی معاون سیاسی -امنیتی و اجتماعی استاندار یزد برگزار شد.

لیکن با وجود دعوت از تمامی خبرنگاران طیفهای مختلف شهرستان، بازتاب و انعکاس خبری محتوای جلسه آنگونه که باید و شاید، بازگو نشد.

لذا بر خود واجب دانستیم در جهت اطلاع رسانی صحیح تر به شهروندان موارد زیر را یادآور شویم.

 

۱٫بر اساس گفته یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه که: "ما خبرنگاران هر آنچه را که می بینیم برای مردم منعکس می کنیم" انتظار ما هم همین بود اما انتشار فایل صوتی بصورت قسمتهایی انتخاب و بریده شده از سخنان یکی از اعضا مجمع (که سر و ته نداشتن و تکه تکه بودن خود فایل صوتی منتشر شده گواه بر این ادعاست ) عملی انجام شد که در شان یک خبرنگار آزاده که پاسدار حرمت قلم است،نبود. این در حالی بود که خبرنگاران حاضر در جلسه که آنها هم از طیف های مختلف سیاسی بودند همگی به دعوت میزبان برای انعکاس محتوای جلسه حضور داشتند. فلذا انتخاب گزینشی از صحبتهای یکی از اعضا مجمعی که خود میزبان جلسه ای هست که در راستای همدلی و همزبانی برگزار کرده ، در جهت ایجاد هیاهو و تنش و بدور از واقعیت جلسه بود.

۲٫ما به عنوان عضوی از جامعه و شهروندانی از این منطقه جغرافیایی معتقدیم دلیل اصلی محرومیت و مظلومیتهای مکرر شهرمان عوامل بیرونی نبوده و فلان شهر یا استان هرگز نمیتواند ما را از پیشرفت باز دارد و تا آن موقع که ما خودمان همدل باشیم احدی نمیتواند مانع توسعه ی شهرمان گردد.

٣- باعث افتخار است که برای اولین بار در این شهرستان توانستیم پیشروان و فعالین سیاسی مختلف و بعضا مخالف را در یک جلسه دور هم بنشانیم تا شاید یاد بگیریم در عین حال که به سلایق سیاسی و تفاوت دیدگاه یکدیگر احترام می گذاریم و مبارزه می کنیم اما در جهت منافع شهرمان، این کویر داغدار، با هم همدل و همزبان شویم. هر چقدر سخت اما ناممکن نیست و این جلسه شاید نقطه آغازین حرکتی باشد برای همدل شدن، همانند راه رفته موفق شهرها و مناطقی که همانها را در عقب ماندگی شهر خود مقصر می دانیم.

۴- مسلم است در این مقطع حساس و شرایط خاص شهرستان بافق در جهت توسعه آنچه امروز باید ملاک حرکت قرار بگیرد صورتجلسه ۹۳/۶/۹ هست، لیکن با دو پیش شرط اساسی و مهم.

 

اول قانون: ما به عنوان شهروندان نظام جمهوری اسلامی به دنبال احقاق حقوق حقه مردم شهرستان بافق تحت لوای قانون جاری هستیم.

قانون نظامی که به دستور مقام معظم رهبری پاسداری میشود و به استفتاء بیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) حتی سرپیچی از مقررات راهنمایی و رانندگی هم در آن غیرشرعی و حرام است. فلذا باید اجرای قانون را در تمام مراحل کار چه در ابزارهای لازم مثل روند تنظیم کارگروه چه در موارد دیگر،برای رسیدن به هدف که همان تحقق وعده های صورتجلسه یاد شده هست، مد نظر قرار داد.

 

دوم همدلی: متاسفانه آنچه تا به امروز در روند پیگیری مطالبات صورت گرفته هنوز متجلی نشده، همدلی است. با اینکه عده ای مصوبه ۶/۹ را دستور اصلی برنامه پیگیری مطالبات میدانند بعضی دیگر خواسته های دیگری را مطرح میکنند. حتی نتوانسته ایم در مورد مسایل جزء هم به وحدت برسیم و با اندوه باید گفت حتی این اختلاف در اعضا کارگروه که خود را مامور پیگیری مطالبات میدانند نیز مشهود است. مکرر شاهد بودیم که در جلسات عمومی ، بعضی از اعضا حتی بر علیه رییس کارگروه ، یعنی امام جمعه معزز شهرمان، سخن رانده اند. وقت آن شده متوجه باشیم با این تنش ها و تخریب ها و محکوم کردنها به سرانجامی شایسته نخواهیم رسید. ما خواهان آن هستیم که تخریبها کنار گذاشته شود و به دیدگاههای مخالف بی احترامی نشود. بدون شک پیگیری مصوبه ی نهم شهریور وظیفه تک تک همشهریان و شهروندان دارالشجاعه بافق هست لیکن با همدلی و همصدایی، همه باید با توانی که هرکداممان در دسترسمان هست در فضایی آرام و محترمانه ، مطالبه گر حقوق شهرمان باشیم.

در پایان از خداوند می خواهیم تا ما را شرمسار فرزندانمان که این شهر را برایشان به میراث می نهیم، نکند.

 

والسلام

مجمع اصلاح طلبان شهرستان بافق

 

بخش نظردهی بسته شده است..